TV Show Review | The Idol Ramyeonators (2022) Episode 8 🍜

Monday 27 June 2022


Director : Na Young Seok
Writer : Na Young Seok
Cast : Choi Hyunsuk (Leader of Treasure), Park Jihoon (Leader of Treasure)
Production Company : tvN
Distributor : tvN, Channel Fullmoon Youtube account
Genre : Variety Show
Running Episodes : 11 episode& 2 bonus clip (24:02 minutes for episode 8)
Release Date : 15 April 2022 – 17 June 2022
Video : 


Dah puas makan spicy noodles ramyeon dalam Episod 7, Rakkidol team tunaikan permintaan Jihoon dengan Hyunsuk untuk bakar kalori. Tepat sangat lah permintaan tu sebab tuan rumah ada kebun yang agak besar di kawasan belakang rumah dia. 

Lepas tukar baju yang sesuai untuk berkebun, Jihoon dan Hyunsuk dibawa ke kebun yang sebesar padang sekolah. Ada 2 tugas untuk Hyunsuk dan Jihoon bila mereka perlu tanam pokok jagung dan juga pokok cili. 











Nak tanam pun ada cara dia bila mereka kena pasang plastik hitam atas batas kemudiannya buat lubang secara zig zag. Lepas siap, baru masukkan anak pokok ke dalam lubang tersebut dan siram air secukupnya. 

Masa diorang tengah fokus berkebun tu tiba-tiba ada katak melompat keluar. Kelakar tengok Jihoon hilang nyawa sebab terkejut sangat. Ada Teume tanya Jihoon takut dengan katak ke? Dia kata kalau katak tu tak keluar mengejut macam tu mungkin dia lebih bertenang. Kit apun terkejut jugak kalau ada benda tiba-tiba melompat keluar. Kesian cameraman terkejut sekali sebab diorang menjerit kuat sangat.
 

‘I always think it can’t get any harder, but it is harder every time. I thought nothing could be harder than blue crabs.’ – Hyunsuk

Lepas satu jam bekerja Hyunsuk dengan Jihoon berehat sebentar sementara team Rakkidol ambil anak pokok untuk ditanam di atas batas tersebut. Hyunsuk ajak makan ramyeon balik tapi Na PD bagitahu diorang baru je makan tadi. Satu jam tu tak lama mana pun tapi Jihoon dengan Hyunsuk dah lapar balik dah. 

Jihoon : How long does it take for corn to grow?
Na PD : When do you guys eat corn?
Jihoon : When I’m hungry


Jawapan Jihoon tu tak ada salahnya sebab memang kita makan masa lapar pun haha comel betul muka dia bila Na PD gelak berdekah. Jagung antara buah yang sentiasa ada dekat kedai sebab jangka masa untuk dituai pun tak lama. Bila tahu jawapan tu Hyunsuk ajak team Rakkidol pergi glamping. Jihoon kata diorang tak pandai set up khemah. Dia tahu kalau pergi glamping mesti team Rakkidol bagi task untuk bina khemah. Selagi tak siap, selagi tu lah tak dapat makan. 

Lepas dah penat bekerja team Rakkidol sediakan peralatan memasak dan Nongshim juga daging mentah untuk dimasak bersama. Memandangkan Hyunsuk dan Jihoon dah bekerja keras, tuan rumah benarkan diorang ambil apa saja bahan yang diperlukan untuk masak ramyeon. Best sangat tengok kebun tu penuh dengan pokok bawang, cendawan, salad, strawberry dan tanaman lain. Reban ayam pun ada so boleh ambil telur ayam free. 


Hyunsuk : Wow it smells like rubber
Jihoon : Robber? 

Terliur tengok Hyunsuk dengan Jihoon makan ramyeon dalam episod 8, I terus buat sebab resipi dia senang je. Nongshim ramyeon tu pun ada jual dekat Family Mart lepastu guna Jang Kimchi, beli dekat NSK. 


I tak pernah suka makan kimchi sebab semua kimchi yang I makan tak sedap tapi gamble betul beli Jang Kimchi bila tengok rating tinggi. Sebab takut tekak tak boleh go dengan kimchi, I guna kimchi sikit je lah dalam 4 sudu macam tu. Serious talk, feeling dia sama macam Jihoon dengan Hyunsuk makan dalam episod ni. You guys should try this recipe! 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.