TV Show Review | The Idol Ramyeonators (2022) Episode 6 🍜

Monday 27 June 2022


Director : Na Young Seok
Writer : Na Young Seok
Cast : Choi Hyunsuk (Leader of Treasure), Park Jihoon (Leader of Treasure)
Production Company : tvN
Distributor : tvN, Channel Fullmoon Youtube account
Genre : Variety Show
Running Episodes : 11 episode& 2 bonus clip (20:25 minutes for episode 6)
Release Date : 15 April 2022 – 17 June 2022
Video : 


Sekali lagi impian Hyunsuk dengan Jihoon jadi kenyataan bila team Rakkidol tinggalkan mereka berdua di sebuah pulau terpencil tanpa sesiapa di situ. Na PD tinggalkan bersama cameraman untuk rakam aktiviti dua orang idol ni untuk uji survival skill diorang dalam hutan. Dah macam Law Of The Jungle versi makan ramyeon. Tu lah, mulut masin sangat masa Episod 0 dulu, kan dah mendapat. 

‘Jihoon-ah~! Hyunsuk-ah~! Make ramyeon. Mix rice. Then you guys can leave.’ – Writer


Awalnya Jihoon ingatkan ada pekan di sebalik pula utu tapi pula utu memang kosong. Sunyi sepi tak ada orang langsung. Boleh je kalau Jihoon dengan Hyunsuk tak masak ramyeon tapi sampai ke sudah lah diorang stuck dekat situ. Abang cameraman pun tak boleh diajak nego sebab diorang dah kebal. Lagi lama Jihoon dengan Hyunsuk stay dekat situ lagi bertambah banyak lah airtime diorang dapat untuk episod 6. 

‘Hitting branches. Picking up shells. What a crazy collaboration.’ – Editor


Bukan senang nak hidupkan api guna batang besi walaupun ada tutorial dekat Youtube. Tak semua ranting kayu sesuai jadi kayu api juga. Lama juga Jihoon dengan Hyunsuk bekerjasama untuk hidupkan api. Comel je tengok Jihoon tenangkan Hyunsuk bila dia dah give up nak hidupkan api. Tapi bila Hyunsuk dah semangat balik nak hidupkan api, Jihoon pulak pergi main dengan ikan dekat laut. 

Hampir rabak mental Hyunsuk bila dah berjaya hidupkan api tapi canteen tu pulak jatuh dari kayu sampai air keluar dari bekas gara-gara Jihoon tambah beban. Kalau Jihoon tak angkat betul-betul lepastu canteen jatuh lagi confirm diorang dah tak ada air untuk masak nasi dengan ramyeon. Tak boleh keluar lah cerita dia. Kalaupun diorang boleh guna air laut, sanggup ke nak makan nanti? 


Kalau dah guna api besar dari kayu api tu tak payah tunggu lama lah untuk masak macam dalam Treasure Map Season 2 Episode 42 dulu bila Hyunsuk masak pizza sementara Jihoon masak sujebi. Bila air dah mendidih boleh lah masukkan ramyeon dengan rencah dia dalam canteen. Ramyeon yang Hyunsuk dengan Jihoon guna untuk episod ni ialah Nongshim AnSungTangMyun. Ramyeon jenis ni nipis je mi dia tapi kenyal. Kuah dia pun pedas sikit dari biasa dengan empingan rumpai laut. Rasa kuah dia lebih kurang sama macam sup miso lah. 

Bila mi dah masak, baru la masukkan telur dalam canteen tapi Jihoon being Jihoon lah. Hyunsuk barai terus hadap member jenis clumsy macam dia. Malang betul nasib diorang dekat pulau tu. Kalau masuk Law Of Jungle entah boleh survive entah tidak dua hari dekat dalam hutan tu. Kalau YG nak hantar baik hantar Doyoung ataupun Jeongwoo lah pergi masuk hutan. 


Masa makan tu macam kagum jugak lah dengan Jihoon sebab dia boleh telan kerak nasi hangit dalam canteen tu. Kalau I nasib berkerak sikit pun tak nak makan sebab keras. Kadang tu sebab pahit bila dah hangit tapi Jihoon elok je makan siap cakap sedap. Rare breed.

Dalam episod ni benda sedih kena tinggal pun jadi kelakar sebab Jihoon dengan Hyunsuk kepala otak gila-gila. Tu belum masuk reaction Hyunsuk lagi. Tak tahu lah macam mana dia boleh bersabar dengan perangai clumsy Jihoon sepanjang 5 tahun diorang berkawan rapat. Kalau dekat tempat dia dah lama kena beduk dah Jihoon tu. Kalau dengan member Treasure lain nampak lah perangai tegas Jihoon tapi bila dengan Hyunsuk, nampak comel betul. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.