TV Show Review | The Idol Ramyeonators (2022) Episode 7 🍜

Monday 27 June 2022


Director : Na Young Seok
Writer : Na Young Seok
Cast : Choi Hyunsuk (Leader of Treasure), Park Jihoon (Leader of Treasure)
Production Company : tvN
Distributor : tvN, Channel Fullmoon Youtube account
Genre : Variety Show
Running Episodes : 11 episode& 2 bonus clip (18:33 minutes for episode 7)
Release Date : 15 April 2022 – 17 June 2022
Video : 


Cantik betul lokasi penggambaran The Idol Ramyeonators untuk Episod 7 bila diorang shoot dekat salah satu rumah staff. Rumah berkonsepkan garden dipenuhi pokok bunga yang cantik dengan dua ekor anjing peliharaan yang comel – Dooly dan Seri. 

Wardrobe Hyunsuk dengan Jihoon pun mengikut tema musim bunga sebab diorang guna warna pastel. Hyunsuk nampak comel dengan warna lembut macam tu. Sementara Jihoon tak pernah gagal nampak kacak dalam persalinan baju berwarna putih. Done hype idol sendiri! 


Q : What do you add in your spicy cold noodles?
Hyunsuk : Pork belly, always.
Jihoon : Whelks

Na PD bagitahu untuk episod ni Hyunsuk dengan Jihoon tak payah bekerja keras pun untuk dapatkan ramyeon. Episod 7 ni cuma untuk eksperimen dengan ramyeon dan bahan terpilih sahaja. Jihoon macam tak percaya sebab mudah sangat arahan Na PD tu. Hyunsuk pulak rasa anxious lepas dengar permintaan yang mudah. Kalau sebut Iksan je mesti teringat Treasure berjalan dengan Iksan Boys (Park Jeongwoo & So Junghwan) dalam Treasure Map Season 1 Episode 8


Tengok pada tajuk episod ‘How Did Rain Special End Up As Spicy Cold Noodle Special’ boleh nampaklah team Rakkidol nak bereksperimen pula dengan spicy cold noodles. Betul ke ramyeon menu ni sedap dimakan semasa atau selepas waktu hujan dengan bahan-bahan yang menarik. Antara 5 bahan yang dipilih sebagai penambah rasa oleh Rakkidol team ialah daging mentah, whelks (sejenis siput), dumpling goreng, gandingan buah pir dan timun dan juga telur rebus. 

‘I’ve never seen pears in spicy cold noodles. We can add pears in seasoned raw beef.’- Hyunsuk


Na PD kata Hyunsuk dengan Jihoon boleh pilih semua bahan ni untuk dimakan bersama spicy cold noodles tapi dengan satu syarat. Mereka berdua kena main game yang disediakan oleh Rakkidol team. Setiap kali mereka gagal, satu topping akan dipilih untuk dikeluarkan. Kalau berjaya pula boleh ambil semua topping. Konsep dia sama macam dalam rancangan Game Caterers : YG Family Episode 7 & 8

Game pertama agak mudah lah sebab sepak bulu ayam je sampai 10 tapi disebabkan masing-masing pening dengan masa training dengan masa pertandingan. Hyunsuk yang suka main bola sepak pun tak mampu nak sepak banyak kali. Tu lah masa main asyik injured sampai hilang skills haha. 


Game kedua main lompat tali sebanyak 12 kali sebab Treasure ada 12 orang ahli. Setiap kali lompat Hyunsuk dengan Jihoon kena sebut nama setiap ahli. Jihoon memang certified appa Treasure sebab lupa nama anak-anak walhal belum lompat pun lagi. 

Game ketiga pula Hyunsuk dengan Jihoon kena pusing gajah sebanyak 10 kali kemudian high five. Jihoon cakap dia bagus main game ni sampai MINO WINNER impressed. Tapi Jihoon ni sembang je lebih, semua dia cakap dia bagus sudahnya kelaut dalam. Lepastu ajar anak dia, Jeongwoo buat perangai macam tu jugak. 


Untuk resipi dalam episod ni I tak pernah try buat lagi. Macam sesuai sangat nak try makan waktu sekarang sebab dah start hujan setiap hari. Balik kerja makan ramyeon dengan buah pir macam sedap je sebab buah tu kan banyak air pastu sejuk pulak tu. Siput tu macam pelik pulak nak ganti dengan siput sedut sebab siput sedit agak slimy. Kembang pulak tekak kalau makan nanti. Kalau gantikan dengan lala sedap tak ek? Kena try ni! 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.