TV Show Review | The Idol Ramyeonators (2022) Episode 9 🍜

Monday 27 June 2022


Director : Na Young Seok
Writer : Na Young Seok
Cast : Choi Hyunsuk (Leader of Treasure), Park Jihoon (Leader of Treasure)
Production Company : tvN
Distributor : tvN, Channel Fullmoon Youtube account
Genre : Variety Show
Running Episodes : 11 episode& 2 bonus clip (25:20 minutes for episode 9)
Release Date : 15 April 2022 – 17 June 2022
Video : 


Berdasarkan permintaan terakhir Hyunsuk dengan Jihoon untuk rancangan The Idol Ramyeonators dalam Episod 8, Rakkidol team bawa mereka berdua masuk ke dalam hutan. Bukan untuk mencari bahan masakan di dalam hutan tapi untuk berkhemah dan makan ramyeon di dalam hutan. 

‘You look flashy. Why did you guys dress up? Your shoes look flashy too. Film it when they still look nice. This can be the last time.’ – Rakkidol team


Untuk aktiviti glamping dalam episod ni, Hyunsuk dengan Jihoon dibawa ke Inje pint di Gunung Baekdu. Dalam Episod 3, Hyunsuk dengan Jihoon berjalan sejauh 20km untuk makan ramyeon tapi kali ni mereka berdua cuma perlu berjalan sejauh 10km sahaja. 

Comel sangat bila Hyunsuk dengan Jihoon tukar pakai baju trekking. Sebelum ni dalam vlive, Jihoon pernah cakap dia dengan Hyunsuk ibarat Naruto dan Sasuke di perkampungan Kanoha. Dalam episod 9 ni dapat lah tengok diorang menyerupai avatar tersebut. 


‘All I see is brown, green and blue sky. The sky is so clear. The smell of grass. It is so nice.’ – Hyunsuk

Hyunsuk dengan Jihoon minta semua penonton beri sokongan dengan tepuk tangan 3 kali dan upload di Instagram masa tengok The Idol Ramyeonators Episod 9. Baru tahu cameraman bekerja macam mana setiap kali rakam aktiviti mereka semua. Bukan kerja yang mudah untuk dapatkan shot yang cantik. Sama juga dalam Episod 5 bila cameraman steady je rakam walaupun Jihoon dengan Hyunsuk dah mabuk laut bila bot dipukul ombak besar. 


Banyak betul bunyi keluar dari mulut diorang bila berjalan dekat sungai sebab air sungai sejuk walaupun cuaca panas. Batu dekat sungai tu pun banyak juga. Licin pulak tu. Kalau tak hati-hati boleh terpele’ot dekat situ. 

Comel tengok chemistry Jihoon dengan Hyunsuk. Nampak lah keakraban diorang tu sebab Jihoon tahu Hyunsuk malu lepas jatuh dekat batu besar sebab tu dia tak nak pandang. Dia biar Hyunsuk ambil masa untuk turun. Bila Hyunsuk bagitahu dia takut nak turun, Jihoon bagi semangat supaya dia berani lompat tanpa cedera. Teringat masa YG Treasure Box (2018) dulu Jihoon yang peluk Hyunsuk lepas dia kalah dalam dance battle dengan baby cow. Precious ship ever in Treasure. 


Rakkidol team bagi peluang untuk Jihoon dengan Hyunsuk buat portfolio shoot supaya Treasure boleh dapat penaja sukan aktiviti luar. Shot dengan editing memang cantik tapi Hyunsuk gagal bertahan dalam tempoh masa yang producer bagi. Baik betul team Na PD ni sebab selalu bagi ruang dan peluang untuk talents. Ada yang kata Na PD tengah train Jihoon dan Hyunsuk sebelum diambil masuk ke rancangan Journey To The West memandangkan Mino WINNER dah nak enlist. Well, let’s pray that to happen. I will be the proudest fan to witness this. Jinjjayeo!

Lepas berjalan jauh dan sampai ke tapak perkhemahan, Hyunsuk dengan Jihoon dapat peluang untuk berehat sementara tunggu staff masak ramyeon sup tulang lembu. Hyunsuk guna masa rehat sebaiknya sebab dia breakfast dengan secawan kopi je. 


Resipi ramyeon sup tulang ni staff guna ramyeon Nongshim dengan 1000ml sup tulang lembu. Masukkan lada hitam, bawang putih hancur dengan daun bawang. Hyunsuk sediakan kimchi juga untuk semua staff yang ada dekat situ. Tengok diorang makan pun dah tahu sedap sebab sup tulang lembu kot dia guna. Mesti wangi sup tulang tu. Lagi wangi kalau dia reneh lama. Fuhhhh terliur! 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.