TV Show Review | The Idol Ramyeonators (2022) Episode 2 🍜

Sunday 26 June 2022


Director : Na Young Seok
Writer : Na Young Seok
Cast : Choi Hyunsuk (Leader of Treasure), Park Jihoon (Leader of Treasure)
Production Company : tvN
Distributor : tvN, Channel Fullmoon Youtube account
Genre : Variety Show
Running Episodes : 11 episode& 2 bonus clip (29:32 minutes for episode 1)
Release Date : 15 April 2022 – 17 June 2022
Video : 


Dalam Episod 0, Hyusnuk dengan Jihoon ada cakap yang ramyeon ni sedap dimakan bila badan penat bekerja. Memandangkan dalam Game Caterer YG Family, Hyunsuk bagitahu Treasure akan buat konsert pada bulan April jadi Rakkidol team pergi ke Trace sebagai tanda support. Happy bila tengok Trace muncul dekat national TV sebab benda tu dikira exposure lah untuk Treasure. Congrats Treasure!


Na PD : It was very cool. As you know, when you get home, you’re making ramyeon. 
Hyunsuk : We haven’t had anything all day. 
Na PD : Today, there’s nothing else. You just need to enjoy ramyeon. We will go and get everything ready.

Team Rakkidol setup kamera dengan semua bahan dan peralatan memasak di dorm Hyunsuk. Memandangkan shoot dekat dorm diam aka ahli dorm yang lain pun join sekali lah. Yoshi, Junkyu dengan Yedam. Comel sangat team Rakkidol hadiahkan bunga dengan kek yang cantik untuk ucap tahniah dan raikan konsert pertama Treasure, TRACE. Ada juga premium beef dengan champagne disediakan. 


‘To Hyunsuk and Jihoon. Hi. Your concert was very cool. Congratulations on your first concert. Well done, guys. We’re writing you a letter because today’s topic is ‘ramyeon after the concert’. You probably have a lot to talk about with your members. We thought we’d only make you feel uncomfortable, so we’re going home. You probably didn’t get to eat a lot because of the concert. We hope you have a great time with delicious ramyeon. p/s, we wrote a few requests. Please don’t forget to do them. From now you’re casts as well as PD, producers, directors, cameramen, audio directors and food stylists. Please feel responsible.’ – Rakkidol Team 


Happy bila tengok hadiah yang Rakkidol team sediakan untuk Treasure dekat pantry. My reaction was exactly the same with them! Nongshim, Nongshim, Nongshim! Teringat masa Treasure Map Season 1 Episode 1 bila Jihoon kata dia harap Treasure akan dapat product placement untuk ramyeon. Fast forward 2 years later they got it! Eikksss happy for Treasure! 

Disebabkan Rakkidol, I pun dah start makan mi segera jenama Nongshim tapi Maggi Kari paling terbaik lah dalam dunia. Mungkin sebab tekak dah hidup dengan Maggi sejak umur 7 tahun. I harap mak I tak baca lah entry ni sebab masa dia berpantang dekat kampung dulu, arwah abah I masakkan maggi lepas dia balik kerja hahaha


Comel sangat Junkyu ikut arahan staff Rakkidol untuk dapatkan close up shot sampai editor kena fast forward video dia sebab panjang sangat. A for effort, Kim Junkyu-ssi! Nora bagi 5 bintang~!

Sementara Jihoon dengan Hyunsuk sediakan Toowomba Ramyeon dengan Wowwmyeon untuk makan malam, Yedam, Junkyu dengan Yoshi setup camera dan prepare video untuk Episod 2. Yoshi ajak Hyunsuk menyembang pengalaman diorang makan ramyeon lepas surfing dalam Episod 1. Dia jealous tengok diorang dapat pengalaman macam tu. 

Yedam : But I can’t tell if it truly tastes good because everything taste good when I’m starving.
Hyunsuk : That’s why we’re testing. Junkyu already tried what I’m going to make. He said I could sell it. 


Penat nak gelak tengok episod ni sebab Jihoon dengan Hyunsuk spend time dengan Treasure member yang sengal dan kelakar. Dah la ada Junkyu sekali, kalau dalam Treasure Junkyu dengan Jihoon ibarat Tom and Jerry. Yedam pun boleh tahan jugak mulut dia. 

‘Hyunsuk, the light is behind you, you look like you starved for 3 days.’ – Kim Junkyu

Sementara nak tunggu Toowomba Ramyeon siap, diorang semua makan Wowmyeon dulu sebab resipi Wowmyeon tu tak susah pun. Dalam ramyeon tu letak taugeh dengan telur je. Simple tapi sedap. I tahu sedap sebab I suka taugeh kekeke


Toowomba Ramyeon I tak try buat lagi tapi resipi dia lebih kurang spaghetti carbonara and Hyunsuk did a great job in plating sebab dia letak udang dengan baguette sekali. Selain Toowomba, Hyunsuk goreng ayam sebagai side dish. 

Happy tengok diorang enjoy makan lepas konsert sebab Treasure start diet sejak tahun lepas, masa start shooting music video Jikjin. DK pun tegur Treasure kurus sangat sebab jaga makan. Syok tengok masa diorang sembang pasal konsert tu sebab banyak benda yang jadi walaupun dah practice banyak kali. Masa Junkyu cerita pasal Mashiho silap koreografi bila perform lagu Bang Bang Bang – Big Bang tu ada video Haruto mengadu dekat Junkyu dia buat silap. Kelakar bila tengok balik.


Treasure risau Treasure Maker kecewa tengok performance diorang sebab ada part suara diorang crack sebab nervous sangat. Ada tersalah koreografi tapi sebenarnya Teumes happy je dapat tengok Treasure depan mata. Tapi siapa tak nervous kot, Yang Hyunsuk founder YG Entertainment pergi konsert Treasure lepas lama menghilangkan diri. Anyway bak kata iKON, benda paling penting masa konsert ialah have fun interact dengan fans. Masa dekat konsert lah fans nak jumpa idol and vice versa. Jaraesseo Treasure, cheongmal jaraesseo! 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.