Excited Tengok Trailer Filem BRAHMÄ€STRA, Tahniah Ayan Mukherji!

Thursday 16 June 2022


Semalam Sony Music India release trailer movie Brahmastra yang akan ditayangkan pada 9 September 2022 nanti. Ramai yang puji kehebatan movie fantasy action hasil karya Ayan Mukherji yang pernah hasilkan movie Wake Up Sid (2009) dan Yeh Jawani Hai Deewani (2013). Kedua-dua movie tersebut mempunyai Ranbir Kapoor sebagai pelakon utama. Sama juga dengan Brahmastra, Ayan sekali lagi bekerja dengan Ranbir selepas mengambil masa selama 9 tahun pembikinan.

Sepatutnya Ranbir dah start prep role sejak tahun 2014 lagi sebaik saja selesai berlakon dalam movie Yeh Jawani Hai Deewani tapi Ranbir dapat offer untuk berlakon dalam Sanju (2018). Brahmastra juga perlu olahan dari segi vfx dan faktor lain. Masa tengok motion poster dengan teaser pun dah kagum dengan visual yang ditayangkan. 


Selain Ranbir Kapoor dan Alia Bhatt sebagai watak utama iaitu Shiva dan Isha, pelakon terkenal Amitabh Bachchan, Nagarjuna dan Mouni Roy juga memegang watak penting. Tapi bila tengok trailer macam ada hint ramai pelakon lain. Tak percaya? Cuba tengok trailer Brahmastra dekat bawah ni. 


Mungkin kalau tengok sekali je tak perasan ada pelakon lain sebab banyak watak sengaja disorok untuk kekalkan misteri pada jalan cerita. Selain pelakon, kecoh juga semalam cuba untuk teka jalan cerita Brahmastra. Of course it is so obvious kumpulan pelindung yang diketuai oleh Amitabh Bachchan akan berjumpa dengan Shiva yang mempunyai kuasa api supaya dapat kalahkan raksasa atau kejahatan yang dikumpulkan oleh Mouni Roy. Tapi kenapa dan bagaimana tu yang belum tahu. 

1. Jal Devi (Dewi Air)


Dekat awal trailer pengarah sorok siapa yang pegang watak Jal Devi sebab tu ramai yang tertanya-tanya siapa pelakon tersebut. Ada yang kata Deepika sebab ada khabar angin bahawa Deepika ada cameo dalam Brahmastra. Tapi watak tu macam Isha (Alia Bhatt) sebab watak air antara elemen kuasa yang kuat juga selepas api. 

Mungkin sari merah yang dipakai tak lah sama dengan watak Isha di kuil tapi dalam teaser yang Sony Music release masa birthday Alia ada setitik air jatuh dekat muka dia. Dalam trailer pun Shiva ada tanya Isha 'What are you?' lepastu Shiva peluk Isha masa dia keluarkan kuasa api. Hanya air yang boleh bertahan dengan panasnya api. It's a great chemistry between these elements/astra. 


Dalam trailer juga watak Isha pakai jam tangan berwarna hitam dan jam tu lebih kurang sama dengan gelang emas yang Nagarjuna pakai. Boleh jadi Isha yang tarik Shiva untuk pergi jumpa kumpulan pelindung. 

2. Sanjay Dutt

Dekat minit 1:36 ada watak villain sama macam Sanjay Dutt. For sure team Mouni Roy

3. SRK 

Antara watak yang menjadi persoalan juga semalam sebab pengarah dedahkan watak ni melalui effect CGI tapi senang sangat nak cam tu Shah Rukh Khan sebab hidung dia. Ada satu je hidung macam tu dalam dunia ni. Cara dia depa tangan tu pun sama. Karan Johar pun pernah bagitahu dalam interview dengan Film Companion yang SRK ada massive cameo dalam movie Brahmastra. 



Tengok pada trailer watak dia agak confusing sebab dia ada kuasa Dewa Hanuman tapi dekat hujung macam jahat sebab warna merah sama dengan Mouni Roy. 

4. Burung

Dekat babak Shiva di gunung bersalji tu ada imej burung terbentuk dari api yang Shiva hasilkan. Tak sabar nak tahu sejauh mana kuatnya Shiva. 

Mungkin ada banyak lagi eaaster eggs yang Ayan sorok dalam movie tapi belum dapat jumpa. Sebagai orang luar dan tak tahu sangat pasal Indian mythology, tak banyak lah yang boleh jumpa dalam trailer atau teaser. Ayan kata untuk part dua dan tiga akan ditayangkan selepas part one. Entah berapa lama untuk Ayan develop franchise ni tak pasti lah but hopefully tak lah lama sampai nak sedekad. Anyway I will watch Brahmastra for sure!

2 comments

  1. Sha pun jadi teruja nak tengok.. Syok pula baca perkongsian Farhana nie..

    ReplyDelete
  2. wowww..! excited juga.. :) punya lamaaaaa tunggu filem ni kan.. hehehee.. sayang betul Aayan dgn filem ni.. dedikasi betul..! :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.