Blog Performance May 2022

Thursday 2 June 2022

 

Bulan ni lambat sikit update report card sebab tak sihat dan tak sempat bila sibuk dengan kerja. Otak tersejat pun ye jugak sebab panas sangat sekarang ni. Hopefully you guys are doing fine and in great health. 

1. PV


PV untuk bulan Mei meningkat sikit dari pageview bulan April 2022. Mungkin sebab ada banyak public holiday kot jadi ramai yang ada masa untuk cari review dekat blog ni. Maklumlah kalau musim perayaan ada banyak filem atau drama menarik tayang dekat TV kan. Bila berkumpul tu mula la cari movie yang menarik untuk ditonton dengan keluarga. Mungkin sebab tu senarai movie masuk Popular Post untuk bulan Mei. 

Bukan setakat PV je meningkat, jumlah komen pun meningkat juga. Terima kasih yang berbalas kunjungan dan tinggalkan komen yang berkait dengan entry. Tersangatlah dihargai. 

2. Posts


Mencanak jugak lah views untuk Movie Review Kongsi Raya tu padahal baru masuk dekat Netflix bersempena dengan Hurry Raya. Kalau top 10 popular post penuh dengan movie dan drama, dekat top 20 penuh dengan entry tentang Treasure. Itupun banyak lagi yang nak update tapi tak sempat nak update. 

I perasaan audience dari Indonesia dah semakin jauh dari senarai top audience jadi bulan Jun ni perlu dan wajib update movie dari seberang. Tengah tunggu beberapa movie masuk streaming platform, baik Indonesia, Melayu ataupun Bollywood. Yang mana tengah tunggu tu, harap tunggu lebih sikit. 

3) Keywords


Tengok dekat Google Search Concole, rancak jugak dapat keywords baru sebab bulan lepas update pasal MATHAF 2022 padahal masa tu malas nak up entry sebab tak ada apa sangat pun. Rupanya ramai jugak yang cari. Organic search pulak tu bukannya direct link. Membantu jugak lah kalau update pasal event dekat kawasan sekitar ni. Tips untuk myself in future and you guys jugak :)

4) Bilangan Entri 


Dalam entry report card bulan April tu I nak update 100 entry untuk bulan Mei tapi lepas berusaha sehabis baik, I mampu update 90 entry je. Ingatkan bulan Mei ada banyak giveaway ataupun entry makanan yang I boleh update tapi nan hado. Senarai entry untuk bulan Jun dah buat dah dan semangat nak buat sebab Cannes baru je selesai jadi banyak la entry untuk segmen Fashion Files! 

Terima kasih untuk yang bertandang. Have a happy June and do take extra  care of yourself :)

6 comments

  1. makin mantap report card. jaga diri farhana :)

    ReplyDelete
  2. all the best! dah lama takde orang buat giveaway

    ReplyDelete
  3. Tahniah
    Rajinnya mengentri blog

    ReplyDelete
  4. Tahniah Farhana.. Semoga terus sukses di dalam dunia blogging

    ReplyDelete
  5. Wah.. Tahniah Farhana.. Sikit je lagi nak capai target 100 tu..
    CHayook!! Chayook!! Jun nie mesti lagi ohsem..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.