Beli Photocard Hyunsuk di Pasar Treasure

Tuesday 14 June 2022

Setiap minggu mesti pasar Treasure akan trending dekat Twitter maknanya kena pergi menjengah lah kalau ada photocard ataupun merchandise baru. Kadang bukan yang baru pun tapi sebab certain seller nak let go collection dia. 

Mungkin sebab dia dapat double photocard masa beli merchandise lain dari YG Entertainment ataupun dah bertukar bias. Bertukar bias tu perkara normal lah dalam fandom. Masa promo suka tengok Haruto sebab dia terpaling kacak tapi bila layan Treasure Map suka Hyunsuk pulak sebab personaliti dan interest dia match dengan kita. Esok lusa suka Jihoon pulak. Ada 12 orang kan, boleh lah bertukar bias setiap bulan dalam setahun. Tak ada masalah. 


Masa menjengah ke pasar Treasure tu ternampak photocard Hyunsuk. Selalunya photocard Hyunsuk melonjak harga sampai RM50 ke atas sebab demand tinggi. Tapi kebetulan seller ni jual murah je, RM15 tak silap. Haaa memang sambar lah sebab comel. Dah membeli tu takkan lah nak beli satu je sebab harga postage kan mahal so kita tambah lah poskad Asahi, Haruto dengan Jeongwoo sebab tak ada lagi dalam koleksi. 


Selalunya kalau beli photocard ni seller akan bagitahu awal-awal no fussy buyer ataupun no rushing sebab kebanyakan Teume ni college students. Weekend je ada masa nak berurusan untuk pos atau jual beli item ni. I pun jenis tak menggelupur, hari ni book, hari ni nak so rules dia tu easy to follow lah. 

Masa sampai semalam dah happy dah bila tengok sweet notes dari seller. Comel betul dia wrap semua item yang I beli. Doodles dia pun cantik. Punya lah baik seller ni sampai bagi freebies - satu polaroid Treasure dengan jajan. 


Berbaloi lah beli poskad tu sebab besar, seler pun wrap setiap item dalam case dengan plastik supaya tak tercalar. Lepas ni kalau @softyjaehyuk jual lagi, memang I akan beli dengan dia lah. Mudah sangat berurusan dengan dia. 

1 comment

  1. Seronok betul bila dapat seller yang best macam nie.. Terbaiklah..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.