Thursday, 31 December 2020

Deli Wau, Citta Mall | Last Lunch Date 2020

Tak tahu kenapa Kak Nora ajak makan luar tengahari tadi. Last makan tengahari tahun ni katanya. Since dah banyak kedai makan dekat Citta Mall yang best dah kena tutup, kitorang blur jugak nak makan apa. Lepas buat rutin wajib, tawaf dulu satu floor, baru dapat decide nak makan dekat mana. Itupun masa pegang menu dekat luar restoran pun dok fikir lagi nak pergi mana satu. 

'Ana nak makan yang mana? Yang tu ke yang ni?'

'Kak Nora nak makan yang mana? Kita okay je mana-mana.'

'Kak Nora pun okay je. Kak Nora tak kisah.'

T.T


Sebab tak pernah merasa haaa so kita masuk dalam Deli Wau ni. Cantik pun cantik restoran dia. Memandangkan cuaca sekarang ni panas terik waktu tengahari, memang port kitorang bawah air-cond lah. Pandang kiri kanan pun cantik dengan deco minimalis orang pantai timur. Deli Wau ni ambil alih restoran Teh Tarik Place so dekorasi dia lebih kurang je dengan yang sebelum ni. Cuma ubah warna cat dengan hiasan dinding je. 





Menu dia nampak je kosong tapi dekat belah dalam banyak gambar menarik sampai rasa lapar terus haha! Pasal harga, boleh kata harga standard makanan dalam mall lah. Alang-alang dah makan menu yang memang harga mahal kan, baik ambik yang susah nak jumpa. 


So I order Nasi Kerabu Sotong Celup Tepung sebab Nasi Kerabu is my fav hehehe bab sotong tu tanya dulu sotong jenis apa. Kalau sotong kering memang tak nak lah. Lagi satu, dia ada dua jenis sambal. Kalau yang biasa ada budu je tapi kalau yang lagi satu ada sambal tumis. I choose the budu one lah. Kang sambal tumis dia tak sedap habis potong selera. Kak Nora pilih Nasi Goreng Chicken Salted Egg sebab sakit gigi. 

Lama jugak lah nak tunggu makanan sampai sebab lunch hour. Nasib baik air sampai dulu, boleh la sambil menyembang sambil minum. Kalau menyembang pesen tak ingat dunia. Habis semua benda cerita. 

Anddddd here it is my Nasi Kerabu Sotong Celup Tepung. Nice kannnnn! 


Nasi Kerabu dia semua cukup lengkap sebab ada solok lada tanpa lada hahaha sebab ada isi ikan yang dikukus je. Dia buat bentuk bulat but still sedap macam solok lada asal tu. Kalau beli Nasi Kerabu memang susah la nak jumpa yang jual sekali solok lada. Sotong dia paling sedap sebab dekat luar crunchy tapi dekat dalam lembut je. Tak liat macam sotong tak ikhlas. Banyak tau dia bagi sampai I bagi satu bahagian kepala dekat Kak Nora. Berbaloi RM17 untuk sepinggan Nasi Kerabu ni. 


Nasi Goreng Salted Egg Kak Nora pun not bad sebab kuah dia pekat and creamy. Perfect combination lah makan dengan nasi goreng. Ayam dia pun lembut walaupun dari luar nampak macam digoreng garing. 

Deli Wau ni buka dari jam 8 pagi sampai 10 malam setiap hari. Since dekat sini makanan sedap and boleh celebrate any event, nanti tahun depan boleh book untuk birthday celebration. Macam hari ni pun kira nak celebrate lah jugak haha tapi sayang betul terlupa nak ambil gambar dengan Kak Nora. Sedap sangat makan sampai lupa. Anyway, happy new year guys!

4 comments:

  1. Besar gak portion hidangan tu, memang berbaloi dengan harga. Ditambah dengan rasa yang enak. Alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. berbaloilah dengan harga dapat lauk penuh pinggan. nampak sedap :)

    ReplyDelete
  3. Puas hati bila makanan dia sedap.. Memang mengancam betul tengok sotong tu..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Baca Entri Ni Jugak!