Lirik Lagu Kamu & Kenangan - Maudy Ayunda

Friday 20 September 2019

12 September lepas dikejutkan dengan berita pemergian Pak Bacharuddin Jusuf Habibie, mantan Presiden Indonesia sepenggal selepas pemerintahan Soharto. Dari tahun 2012 lagi dah suka dengan Pak Habibie ni gara-gara movie diadaptasikan dari kisah cinta dia dan isteri, Habibie & Ainun. 

Image result for habibie dan ainun

Makin suka bila franchise Rudi Habibie keluar ceritakan kisah Pak Rudi di luar negara belajar dalam bidang engineering. Yang kedua sama best dengan yang first sebab peribadi Pak Habibie tu sendiri yang cintakan ilmu, anak bangsa dan negara. 

Image result for rudy habibie

Disember nanti Habibie & Ainun 3 akan keluar, mesti lagi sedih sebab Pak Habibie & Ainun dua-dua dah meninggal. Dalam sedih tu happy sebenarnya sebab Pak Habibie dah lama sangat nak jumpa Ainun. 

'Dulu saya takut sekali mati, tapi sekarang tidak karena yang pertama menemui saya adalah Ainun'

Image result for habibie dan ainun

Lagu ciptaan Melly Geoslaw ni menusuk hati tambah bila kita tahu kisah percintaan Pak Habibie & Bu Ainun macam mana. Yang spesialnya Pak Habibie dah dengar dan suka dengan lagu ni. Kalau Pak Habibie dengar sampai nangis, imagine the others! Dalam MV pun diselitkan gambar-gambar dua pasangan sejoli ni. Cinta luar biasa tu indah ya.

'Tak perlu seseorang yang sempurna, cukup temukan orang yang selalu membuatmu bahagia dan membuatmu berarti lebih dari apa pun'

'Antara saya dan Ainun, adalah dua raga tetapi dalam satu jiwa.'


Btw, lagu ni akan dinyanyikan oleh Fieya Julia minggu ni so all the best to you Fieya. Yang belum dengar boleh tengok dekat sini. 


LIRIK LAGU KAMU & KENANGAN
Artis : Maundy Ayunda
Komposer : Melly Goeslaw
Lirik : Melly Goeslaw
Studio : MD Entertainment

Seusai itu
Senja jadi sendu
Awanpun mengabu
Kepergianmu menyisakan duka
Dalam hidupku

Ku memintal rindu
Menyesali waktu
Mengapa dahulu
Tak ku ucapkan aku mencintaimu
Sejuta kali dalam sehari

Walau masih bisa senyum
Namun tak selepas dulu
Kini aku kesepian

Kamu dan segala kenangan
Menyatu dalam waktu yang berjalan
Dan aku kini sendirian
Menatap dirimu hanya bayangan

Tak ada yang lebih pedih
Daripada kehilangan dirimu
Cintaku tak mungkin beralih
Sampai mati hanya cinta padamu

Ku mencintaimu
Kamu dan kenangan


Rest in peace Eyang, semoga ketemu Bu Ainun yang tercinta di sana. 

24 comments

  1. Kalau menghayati bait-bait lirik tu , boleh banjir dengan air mata jap lagi . Btw done follow u :)

    ReplyDelete
  2. looks like it's a great song.. nice.. it's a great one... worth to listen.. nice nice nice

    ReplyDelete
  3. kalau yang tiada kaitan dengan kisah cinta mereka pun boleh touching, sudah semestinya pak habibi menitis air mata kerinduan pada arwah isterinya bila dengar lagu sambil kenang memori indah bersama..Semoga roh mereka ditempatkan di kalangan org beriman, aminn...

    ReplyDelete
  4. Innalillahiwainnailahirajiuun. Semoga roh mereka berdua dicucuri Rahmat. Aamiin...

    ReplyDelete
  5. OOO.. ni ke lagunya.. ada tengok gak Big Stage ritu Fieya dapat lagu ni.. TB tak pernah dengar tapi ni dengar macam sedap je lagunya.. lembut je..

    ReplyDelete
  6. Baca lirik pun dah jadi sebak, dengar lagu double sebak.
    Memang suka tengok cerita Rudy Habibie ni. Banyak yang kita boleh belajar.

    ReplyDelete
  7. sedap lagu ni.. hebat sungguh kisah cinta mereka kan..

    ReplyDelete
  8. First time dengar lagu ni. Sedap jgk melodi nya. Terkesan dkt jiwa. Lagi best layan lagu mcm ni dari lagu. Budak sekarang tk masuk dek akal la pulak hehe

    ReplyDelete
  9. 1st time dengar. Memang touching la. Bg impak jg pada jati ni.

    ReplyDelete
  10. cerita ni dah beberapa kali kan main kat citra. tapi tak pernah tengok betul betul. ni macam dah tahu kisah lagi syok nak tengok.

    ReplyDelete
  11. Sedih nya lirik dia..memang pahit merindu yang dah tiada ni kan.. nnt nak dengar la lagu dia..

    ReplyDelete
  12. sangat meaningful liriknya..dalam maksud.. tak berkesempatan nak tgk movie ni..tapi lps baca entri ni ingat nak layanla sbb dah ada kat netflix//cerita cinta sampai ke mati

    ReplyDelete
  13. Boleh share lagu ni dekat suami hehee sbb lirik dy wow kalau dihayati tu menusuk kalbu ok. Tak pernah lagi tengok movie ni. Boleh laaa tengok nanti. Thanks share

    ReplyDelete
  14. Lagu ni jadi pilihan CTDK untuk peserta Big Stage nyanyi masa persembahan kan. Lagu ni memang beat dan mempunyai lirik yang mendalam maksudnya. Menyentuh perasaan sungguh. Wow sangat lirik lagunya

    ReplyDelete
  15. Tak pernah terfikir nak baca lirik. Rupanya lirik dia begini.. very deep meaning.

    ReplyDelete
  16. Bagus artikelnya ini pertama kali saya baca artikel Blogger Malaysia, benar2 blog pribadi tidak seperti blogger Indonesia yang kebanyakan mengutamakan SEO untuk mencari keuntungan, lanjutkan kak dan semoga sukses

    ReplyDelete
  17. Melly Goeslow ni kalau buat lagu tak pernah tak sedap. Tak pernah lagi tengok cerita cerita ni, nnt nak try cari la. Mcm menarik pulak.

    ReplyDelete
  18. Kita ada dengar pasal movie Habibie & Ainun dan sampai misum ketiga yer hurmm tapi kita tak tengok lagi dari yang pertama huhuh. Bila dengar lagu tu sangat sedap lah membuai dan begitu kuat kisah cinta mereka..

    ReplyDelete
  19. Hebatnya kisah cinta diorang ye. Ada ye movie tu dalam Netflix? Boleh dicari ni. Tajuk Habibie & Ainun yer... Thanks share!!

    ReplyDelete
  20. Tak pernah lagi tgok filem2 yg disebutkan diatas. Nk kena tengoklah lepas ni. Untuk lagu pulak, first time dengar mmg best. Terima kasih atas perkongsian ya

    ReplyDelete
  21. First time dengar lagi ni...memang Menusuk perasaan

    ReplyDelete
  22. Memang sedap lagu ni, layan je lirik dia. Lagu melly banyak best kan.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.