Gilang Gemilang Ulangtahun Ke-2 Matxi Corp

Thursday 26 September 2019

Minggu lepas dapat jemputan dari pihak Matxi Corp untuk hadir ke majlis sambutan ulangtahun kedua di Plenary Hall, KLCC. Sebelum ni memang tak pernah dengar tentang Matxi Corp, bila Google pun tak banyak sangat info tentang Matxi Corp ni. 


Bila dah datang majlis syarikat ni baru dapat tahu tentang perjalanan syarikat yang berasal dari Vietnam ni. Seramai 2,000 pengedar produk Matxi dari 30 buah negara hadir dengan cerita kejayaan masing-masing. Tak perlu pandang jauh pun sebenarnya, dari penampilan fizikal dan suasana majlis pun dah boleh nampak kehebatan produk Matxi ni. 


Selain meraikan ulangtahun Matxi Corp, syarikat di bawah kelolaan hebat Cik Le Thi Hong Nhung ni juga meraikan kejayaan 20,000 pengedar dari agen di merata negara dan juga kejayaan Matxi Corp yang dahulunya Matxi S.G, bertapak secara rasmi di Malaysia. 


Matxi Corp yang bermula sebagai anak syarikat MIIC Holdings Sdn Bhd dahulunya khusus dalam latihan perniagaan, pembangunan manusia, membantu individu dan perniagaan untuk menghasilkan jualan yang cemerlang dengan hala tuju latihan dan alat sokongan yang profesional dan teratur. 

Pencapaian Matxi yang berbekalkan slogan #YouDeserveABetterLife disebabkan nilai praktikal melalui produk dan perkhidmatan untuk kepentingan pelanggan ni berjaya tembus ke pasaran Malaysia selepas berjaya di Vietnam dan akan terus kembangkan sayap ke negara Korea dan Amerika Syarikat. 





Ucapan Perwakilan Kepimpinan dimulakan dengan Pengarah Matxi, Cik Nhung, Encik Kenny, Pengarah Matxi Malaysia, Cik Jenny, Pengarah Matxi Amerika Syarikat dan juga Encik Luck Kim, Pengarah Matxi Korea selepas hadirin dihiburkan dengan persembahan neon yang hebat dari Juara America's Got Talent dan juga penari yang mempersembahkan culture Malaysia. 





Bersempena dengan kejayaan menembusi pasaran Malaysia, Matxi diwakili oleh Encik Matthew James Morris menerangkan tentang produk baru yang terdiri daripada produk kosmetik, produk kesihatan dan juga produk kecantikan yang berasaskan ramuan traditional seperti ginseng dan tongkat ali yang terkenal di Malaysia dan Korea. 




Unit R&D Matxi Corp akan menubuhkan pusat penyelidikan untuk tingkatkan mutu kualiti produk seiring dengan harga mampu milik dengan kajian yang berterusan untuk para pengguna produk Matxi. 

Matxi Corp dah pun tandatangan kontrak strategik dengan pusat penyelidikan dan kilang pembuatan di Amerika Syarikat, Jerman, Korea Selatan dan Malaysia untuk memindahkan teknologi, penyelidikan dan mengubahsuai pengurusan dan aliran operasi mengikut piawaian yang paling ketat. 


Cik Nhung merupakan anak kepada seorang guru biasa yang berpendapatan rendah dan terpaksa meminjam duit untuk labur dalam tanaman getah yang rancak mengikut musim tertentu. Dari kecil Cik Nhung dah fikir macam mana untuk keluarkan keluarga dia dari belenggu kemiskinan dan hutang yang membebankan. 


Dia sambung pengajian ke tahap tinggi dalam bidang bisnes dan buat kerja sambilan menjual teddy bear kemudian bekerja di restoran dan ambil keputusan untuk buka restoran. Dari satu restoran kecil Eat Matximum kepada dua restoran BBQ kemudian belajar pula cara untuk import barangan ke Vietnam. Disebabkan bisnes dia berkembang maju, dia berjaya bergelar bisnes taikun di Vietnam.

Masa melawat kakak dia di Malaysia, dia dapat tahu tentang market Malaysia yang aktif dengan produk kuruskan badan dengan ramuan herba dan kecantikan. Berbekalkan modal yang besar, Cik Nhung ceburi bidang kecantikan dan peroleh beberapa anugerah prestij menobatkan Matxi sebagai salah satu syarikat yang berjaya di Vietnam. 


Disebabkan kejayaan diri dan membuka peluang kepada ribuan pengedar dan agen di Vietnam ini lah, Cik Nhung yakin program #YouDeserveABetterLife bertanggungjawab sepenuhnya terhadap komuniti Vietnam dengan menderma 10% keuntungan syarikat Matxi untuk meringankan beban kesulitan ribuan isi rumah yang memerlukan. Cik Nhung juga menubuhkan Rumah Ah Nhien hasil program Yayasan Amal Matxi untuk bekalkan perlindungan sosial kepada warga emas dan juga kanak-kanak di Vietnam. 


Penghargaan diberikan kepada pengedar yang berjaya menjual produk Matxi mengikut level target sales membanggakan yang dicapai oleh masing-masing dalam membantu Matxi berkembang megah di Vietnam. 


Sebelum balik sempat bergambar dengan produk-produk baru dari Matxi Corp yang diperkenalkan oleh Encik Matthew James dalam majlis tadi. Tertarik dengan packaging product Matxi sebab nampak ekslusif dan cantik. Dalam satu box tu ada 14 botol kecil untuk daily consumption para pengguna.


Nampak je bersaiz kecil tapi isi cecair di dalam sangat pekat, memang berbaloi untuk pengguna. Untuk lelaki disediakan tongkat ali, untuk perempuan pula minuman kolagen sesuai untuk kecantikan dalaman dan luaran. 



Semoga produk Matxi semakin berjaya dan capai objektif serta sales target supaya dapat menjadi syarikat terkuat di rantau ni dan wujudkan lebih banyak program amal baik di Vietnam mahupun di Malaysia seperti syarikat gergasi yang bertapak di Malaysia. Terima kasih Matxi untuk majlis yang gilang-gemilang dan layanan yang diberikan sehingga habis majlis. 

Keterangan lanjut boleh layari:-

www.facebook.com/MatxiMalaysia
www.instagram.com/matxicorp

5 comments

  1. Meriah nya sambutan ke-2 Matxi Corp ni. Siap dengan persembahan lagi. Tahniah Matxi Corp. Semoga terus maju.

    ReplyDelete
  2. Wahhh farhana pun pegi. Bestnyaa ramai jgak ye blogger yg pegi

    ReplyDelete
  3. meriah sambutan dengan pelbagai acara. semoga terus success

    ReplyDelete
  4. Lip lap gemerlapan event anniversary matxi corp ni. moga terus berjaya

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.