Churros Stick, Street Churros One Utama

Monday 30 September 2019


Dah lama craving churros ni gara-gara tengok blog Iza Ramli masa blogwalking haritu. Dekat sini susah nak dapat churros. Kalau craving simpan je lah diam-diam sampai jumpa. 

Rezeki lah masa jalan tanpa hala tuju minggu lepas terjumpa Street Churros dekat OU. YEAYYYYYY!


Since nak lepaskan kempunan je so beli satu je churros. Lagipun baru lepas makan so tak perlu kot beli banyak-banyak. Sedap ke idak belum tahu lagi. 


 Dekat sini ada banyak jenis churros. Ada yang melengkung - street churros, stick churros which commonly found anywhere, filling churros which ada inti dekat dalam, churros dog - combination churros dengan hotdog and fries churros. 

I pilih stick churros je sebab dah biasa makan. Yang pelik-pelik tu nanti kita try kalau sedap. Tak lama pun tunggu even ramai customer. I okay je sebab kempunan punya pasal kan, I sangguppppp! 


So this is mine! Eiikkkkssss! Stick churros ni RM 9.90 campur dengan chocolate dipping RM1.90 so total RM11.80. 


I fell in love after one bite! Gila tak gila?! Yesssss memang gila sebab sedap sangatttt! 


I chose cinnamon sugar dengan chocolate dip. Kalau makan churros stick je memang manis piang tapi bila dip dalam chocolate tu ya ampunnn menangis terus sebab sedap. 

Even dalam cup ni ada 6 stick je tapi kenyang sebab churros ni buat daripada tepung so tak perlu makan banyak pun. Sebagai minum petang, sebagai desserts memang 6 dah cukup. 

Lepas ni nak try yang lain pulak sebab rasa dia sedap. Makan panas-panas sedap, even dah sejuk pun still terasa lagi crunchy dia tu. Nyummmm!!! 

11 comments

  1. Sejuk pun still crunchy tu mmg best tu. Takdak la makan msa dah sejuk soggy gitu

    ReplyDelete
  2. first time try churros masa kat klia2. time tu lapar sangat selepas flight arrival. try je lah beli churros nie sambil nak tumpang charger kat kedai churros tu. lepas beli dan makan, ya ampun sedapnya churros sebab dia rangup di luar.

    ReplyDelete
  3. nampak menarik dan besar churrosnya tuh ye, memang boleh kenyang makan 1 bekas tuh

    ReplyDelete
  4. Dah banyak kali dengar tentang churros ni tapi sampai sekarang belum berkesempatan untuk cuba.

    ReplyDelete
  5. Lama xpekena churros ni. .. Area kedah ni susah nk jumpa

    ReplyDelete
  6. sedapnya lahaiiii...suka churros ni.. lagi2 kalo cicah coklat tu..

    ReplyDelete
  7. churros beli kat pasar malam pun dah sedap. ini kalau dalam OU, mesti lagi sedap ni

    ReplyDelete
  8. Tak berjaya lagi nak try.. mengidam dah lama juga nie.. hehehe

    ReplyDelete
  9. aishh terus rasa nak repeat street churros ni. sedap bangat kan.

    ReplyDelete
  10. What a Excellent post. There are so many fun and exciting things to do and experience around the world that I thought I'd put together a list of my favourite Things to do ...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.