The Captain Steamboat & Grill, Meru

Sunday 1 September 2019

Dua minggu lepas kawan dekat tempat kerja lama call ajak lepak dekat The Captain Steamboat & Grill di Meru, Klang. Katanya tengah ada promo harga seorang RM20 dari harga asal, RM25. 

Dari Subang Airport ke tempat ni agak jauh la, dalam setengah jam macam tu. Jadi renyah bila kena masuk jalan kampung dekat kawasan belakang and mostly lalu ikut jalan Shah Alam 2 yang tengah dalam construction. 


Untuk orang Meru mungkin dah agak famous kot kedai makan steamboat ni sebab selalu jugak keluar dekat Twitter and mostly kedai ni akan penuh. Ni pun datang lepas buat reservation sebab plan asal kena anjak tarikh bila kedai fully booked. 


Dekat sini agak luas cuma tempat untuk park kereta agak terhad. Boleh je nak park dekat belah belakang kedai cuma tak luas mana lah. Untuk parents yang bawa anak-anak datang boleh biar diorang main dekat playground yang kedai ni sediakan. 


Selection makanan tak banyak sangat sebab mostly pilihan makanan banyak frozen processed foods je. Makanan ready made quite menarik jugak bila diorang sediakan sup tulang, nasi lemak dan makanan bergoreng yang lain. Tapi kalau datang time peak hour memang melepas lah sebab ramai. 




Quite disappointed dengan drinks section sebab sepatutnya ada kopi o tapi habis. Dua-dua coffee maker ada teh o. Air pun tak banyak pilihan, ada air sirap dengan air oren je. Untuk air putih, boleh ambil sendiri dekat water filter tepi kaunter.




Dekat Captain Steamboat ni boleh lepak lama tanpa perlu risau pasal waktu solat sebab ada surau disediakan. 



Tak banyak pun boleh pilih dekat sini sebab makanan ready made cepat habis, makanan seafood pun tak banyak. Ada udang je masa datang haritu so agak turn off lah nak makan. Masak mana ada je.




Next time mungkin dah tak datang kot sebab pilihan tak banyak lagipun tempat ni agak jauh dari rumah.

4 comments

  1. kat JB ada Kapten Steambot & Grill..adakah branch yang sama agaknya?

    ReplyDelete
  2. ayo daftarkan diri anda di a*g*e*n*3*6*5 :D
    WA : +85587781483

    ReplyDelete
  3. menariklah konsep restoran dia.. sebab ada playground tu kan.. atleast bolehlah anak2 bermain sambil mak ayah makan..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.