Movie Review : Cold Pursuit

Sunday 4 August 2019


Director : Hans Petter Moland
Writer : Frank Baldwin
Cast : Liam Neeson, Tom Bateman, Tom Jackson, Emmy Rossum, Domenick Lombardozzi, Julia Jones, John Doman, Laura Dern, Michael Eklund, Micheál Richardson
Production Company : StudioCanal, Summit Entertainment
Distributor : Summit Entertainment
Genre : Crime/Action/Thriller
Running Time : 118 minutes
Release Date : February 8, 2019 (United States)
Trailer :


Jarang la tak tengok movie Liam Neeson walaupun movie dia sama pattern je dari dulu – manusia middleman balas dendam dengan orang yang kacau family dia. Thanks to him I know even common man got that power. Di mana ada highway pasti ada jalan. 


Movie remake Norway tahun 2014, "In Order of Disappearance" hasil arahan pengarah yang sama berkisarkan tentang Nels Coxman (Liam Neeson) yang bekerja sebagai snowplow di Kehoe. Anak dia, Kyle (Micheál Richardson) pulak bekerja di airport, tukang unload luggage dari flight bawa ke terminal. Bad luck, disebabkan kawan dia, Dantes (Wesley MacInnes) yang seludup dadah, Kyle kena tangkap sekali dengan Speedo (Michael Eklund) dan geng dia. 


Since dadah heroin Speedo hilang, dia syak Dantes curi dan kaut untung sendiri walhal Kyle tak tahu menahu langsung pasal kerja haram Dante. Sudahnya Kyle kena bunuh while Dante berjaya lepaskan diri dan sembunyi di bengkel Nels sampai habis majlis pengebumian Kyle. 


Polis di Kehoe agak lemah dan malas nak masuk campur so Nels tak harapkan bantuan polis langsung nak pula bila Kyle diklasifikasikan mati disebabkan overdose heroin walhal Kyle bukan penagih. Kim Dash (Emmy Rossum) je yang beria nak selesaikan misteri pembunuhan itupun watak dia cuma untuk bagitahu audience kronologi kes pembunuhan dan betapa besarnya lubuk dadah di Kehoe ni.


Nels dapat tahu tentang Kyle dari Dante dan buru Speedo kemudian Limbo (Bradley Stryker) dan Santa (Michael Adamthwaite). 3 orang bawahan dan 10kg heroin hilang dah cukup untuk hantar mesej kepada Viking (Tom Bateman), ada something yang tak kena. 


Viking dan orang kanan dia syak puak Red Indians yang buat kacau so dia arahkan Bone (Gus Halper) dan Sly (David O'Hara) untuk bunuh anak tunggal White Bull (Tom Jackson) si Baby Hawk (Kyle Nobess) dan gantung di sign board Denver sebagai tanda perang dan pulangkan balik rantai berdamai. 


Of course White Bull mengamuk dan arah anak buah dia bunuh anak buah Viking. Yang untungnya Nels Coxman sebab dia yang mula serang dulu. Tapi Nels yang berjaya culik anak Viking, Ryan (Nicholas Holmes) untuk balas dendam kematian anak dia. 


Jalan cerita movie Cold Pursuit ni agak slow sebab Nels tak banyak pun membunuh macam movie sebelumnya. Bila orang miskin nak lawan orang kaya ni dia kena ada banyak duit sebab bukan senang nak jatuhkan orang kaya. Connection dia pun ramai but lucky for Nels, Viking tersalah sasar ke White Bull dan mudahkan kerja dia.


I’m not impressed much pun dengan jalan cerita sebab tak ada apa yang menarik pun, even strategi dia serang pun biasa je. Cuma dapat input baru la bila dia wrap mayat Speedo, Limbo dengan Santa guna haywire pastu campak dalam sungai bagi ikan makan. Memang tak jumpa lah bukti  sebab tak ada yang nak pergi berendam dalam sungai sejuk beku tu. 


Dalam movie ni memang ramai sangat pelakon sampai masuk second half you guys akan terlupa yang Liam pelakon utama dan bukannya Viking ataupun White Bull sebab main plot dah berubah kepada cerita perang dua puak ni. 


Visual dalam movie ni cantik sebab Kehoe ni tempat perlancongan untuk main ski di kawasan Denver. Suka tengok design rumah dalam movie ni especially rumah Nels dengan Viking. Duduk dekat kawasan sejuk ni yang bestnya tak payah beli fridge, guna almari je dah beku dah makanan tu. Great job Philip Øgaard and his team on this. 







Great thing is although movie ni slow pace dan tak berapa strong sangat jalan cerita dia tapi scene kelakar dia memang kelakar and unexpected especially scene Nels dengan White Bull dekat hujung sekali. Dan setiap kali ada yang meninggal, akan keluar benda ni


Not recommended for all sebab movie ni agak gory part membunuh tu tapi kalau nak tengok Liam Neeson sebab rindu, boleh lah kot. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +0.4, 5. Casting +1, 6. Genre +0.5, 7. Themes +1, 8. Editing +0.5, 9. Social Message +0.3, 10. Personal Thought +0.2 = 7/10

2 comments

  1. Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini

    Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran

    Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam

    #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online

    #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top



    Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini

    Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran

    Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam

    #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online

    #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live



    Nonton Film Streaming Movie Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop

    Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia Gratis Online Download -

    Layarkaca21 Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru

    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com



    Nonton Film Streaming Movie INDOXXI Layarkaca21 Lk21 Dunia21

    Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia dan English Gratis

    Online Download - INDOXXI Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap

    Terbaru.

    Bioskopkeren, Nonton Movie 21, Dunia21, Lk21, Jurangan21, Nonton

    Film21, Indoxxi, Nonton streaming, Nonton Drakor

    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com

    ReplyDelete
  2. Agak gory tu yang sampai sekarang tak tengok.. hehehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.