Blogger Challenge : How I stay positive.

Wednesday 7 August 2019

This is the hardest question I guess sebab susah jugak nak stay positive ni terutamanya bila kita dapat ujian yang agak besar. 

Image may contain: 1 person, tree, outdoor and nature

To be honest most of the time memang give up sebab tak mampu sebab I jenis realis so being husnudzon to benda paling belakang I put into consideration. People often took me as being negative padahal kita jenis berpijak di bumi nyata. 

To stay positive you kena cari strong and quite powerful energy untuk bangkit balik dan find solution untuk semua masalah. Dan strong powerful energy ni I dapat dari family and friends or maybe strangers tapi most of the time I tengok je la movie genre thriller sebab kehidupan watak dalam movie tu mesti lagi susah dan penuh pancaroba. Lagi best kalau dapat based on true story. 

Since I senang sangat stress, I spend my time doing yoga walaupun malas ya rabbi, spend time gardening, belek pokok bunga ataupun blogwalking. 

Image may contain: plant, flower, nature and outdoor

Tak tahu lah menjawab soalan ke tidak but hopefully I did haha kbai. 


4 comments

  1. Kann nak sentiasa positif tu bukan senang. Ada naik turunnya. Idea tengok movie cerita thriller tu bagus. Hahaha lepas ni kalau stress bolehlah Kak Feni pulak try.

    ReplyDelete
  2. Bukan senang nak stay positif..
    Tapi part tengok movie thriller tu memang setuju sangat..

    ReplyDelete
  3. sama la kita.
    sukar nak jadi positif.
    but, tu lah... kena hadap juga kan.

    ReplyDelete
  4. yang part tengok cerita tu... lebih kurang sama lah kita! but plus, kalau KC tengok juga K-show yang lawak lawak contohnya Running Man bagi membangkitkan vibe smileeee di dalam diri hehe.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.