Film Distribution Short Course di Future Learn

Wednesday 21 August 2019

Hari ni berjaya jugak habiskan short course dengan Future Learn untuk bidang Film Distribution. I pernah mention pasal ni sebelum ni tapi masa tu malas nak cerita panjang lebar sebab selalunya akan jadi tahi ayam.

Image

Banyak benda dapat belajar walaupun kebanyakannya dah tahu cuma bila ada tutor ni, untuk sahkan teori plus ada data dan latihan disediakan supaya kita lebih faham dan nak tengok sejauh mana kita serap ilmu yang dia bagi tu. 

Tapi latihan dia tak susah mana pun, cuma buat analisa tentang poster, trailer, genre movie, target audience etc. I paling suka part buat trailer sendiri dengan video yang dia bagi supaya nampak menarik dan mampu tarik audience. Macam mana dalam masa 20 saat tu nak buat orang curious dengan movie sampai dia nak tengok dekat cinema. 


Dekat Future Learn ni, data yang I dapat memang dari UK lah even video pun dari UK tapi tak ada masalah pun lah sebab movie yang jadi case study tu familiar lah jugak. Article yang dia bagi semua senang nak faham or maybe I yang minat sangat kot nak belajar. Idk, for me info dia bagi memang ringkas dan padat. Super love! 

Lepas ni kalau ada masa nak belajar pasal writing pulak ataupun anything yang melibatkan movie. Banyak lagi tau course yang you guys boleh ambil secara percuma je dekat Future Learn ni tapi tempoh masa tu I tak pasti sebab mesti setiap course tu berbeza kan? Sebab yang tweet introduce website ni pun ambil short course sampai 6 bulan. 


Bila dah habis belajar, semua dah complete macam gambar atas tu, dia ada certificate sebenarnya tapi kena bayar lah. Untuk bayar tu memang malas lah. so kita biar je mereput dekat sana dan share dekat sini je. Mana yang nak try tu klik lah dekat link dekat atas, dari bosan tak tahu buat apa, boleh tambah ilmu dekat sini. 

20 comments

  1. wah. no wonder lah farhana pandai buat review.
    cantik gaya bahasa. menarik.
    belajar ekk semua tu? terbaik la. kagum aida.
    moga terus timba ilmu ye.
    and share...

    ReplyDelete
  2. lama tak jenguk awak kat sini. uih, ade free macam ni dh sekarang ye. hahah. mek jugak lah yang tak pernah minat nak mendalami secara mengikut aliran.

    ReplyDelete
  3. Nampak menarik pula belajar pasal ni. Satu cabang ilmu juga kan?. Kita nak upgrade diri kita kena la ada ilmu kan....jadi syabas sebab ada ilmu baru yang mana saya pun takde ni.

    ReplyDelete
  4. ilmu yang sangat bagus dan berguna kan farhana. at least boleh praktikkan untuk video review atau boleh buat pendapatan sampingan. servis ni profit marginnya tinggi, sebab skill tu kelebihan berbanding jual produk ;)

    ReplyDelete
  5. Menarik juga ni. Boleh belajar sendiri buat buat video yang menarik. Lagi-lagi di YouTube, memang orang suka tengok yang menarik

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  6. Wow baguslah boleh belajar... Sebab tak pandai sangat nak buat video2 nih.. Nanti Sis cuba yea.. Terima kasih :)

    ReplyDelete
  7. Wow.. kagum sangat dengan Farhana..

    ReplyDelete
  8. Bagusnya. Leh jadikan bahan rujukan utk belajar nie.. Nampak menarik course yg ditawarkan.. Terima kasih atas perkongsian informasi ini yea.

    ReplyDelete
  9. Wah.. tertarik pulak TB dengar pasal ni.. baguslah mengembangkan ilmu yang ada tu .. supaya boleh digunakan untuk buat pendapatan sampingan

    ReplyDelete
  10. Bagusnye ade tutorial untuk buat vdeo, tringin nak belajar mcm mna nak dptkan video yg bagus dan berkualiti..trima kasih sharing

    ReplyDelete
  11. Thats good can self learn! So convenient and fun!siap ada tutorial! Thanks for sharing

    ReplyDelete
  12. terimakasih sharing ilmu..baru tau pasal ni semua..hahaha..biaslaah org kalau tak share kita tak tau..nanti nak usha juga nak tengok..

    ReplyDelete
  13. Seronok bila dapat belajar seuatunyg dapat memberi manfaat kepada diri kita. Saya sendiri suka ikuti kelas seperti ini. Tapi kena bayar untuk sijil pun hmm sy pun x nak byr kot hehehhe

    ReplyDelete
  14. Bagus ada kelas2 sebegini...dapat membantu rakan yg berminat dlm industri ni mengadah bakat...semoga terus berjaya

    ReplyDelete
  15. wow thanks for introducing Future Learn. I need to learn it too for my future campaigns. Will take a look on the online course tq

    ReplyDelete
  16. Thanks for sharing this, i need to learn this too, will check out more.

    ReplyDelete
  17. Wah. Boleh tambah ilmu nie walaupun diri ini sejenis pemalas nak edit video haha
    Farah nyer video semuanya cantik dan best. Ini rupanya rahsia ye

    ReplyDelete
  18. Wah memang tengah nak belajar pasal video. Boleh lah join sekali film short course ni kan. tambah ilmu dalam edit video ni

    ReplyDelete
  19. Orang mcm Fana mmg sesuai amik ni.. Sebab akak suka baca review fana ttg movie..
    Part yg nak bayar tu.. Hahhahah.. Mmg krik2 la kann

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.