KFC Nachos Cheesy Crunch, Subang Perdana

Thursday 17 May 2018

Minggu lepas KFC keluarkan menu baru untuk menu set ayam and since dah lama tak makan KFC, menapak lah ke sini untuk lunch. At first macam ragu-ragu jugak nak try sebab tak ada review lagi untuk set ni tambah pula iklan dia maybe tenggelam dek PRU14.

Untuk set 2 pieces combo, harga RM14.90 meanwhile for 3 pieces combo, RM19.90. Dalam setiap set menu combo ni ada jalapeno cheese, coleslaw, mash potato dengan air mangga. My pick was 2 pieces combo since takut tak sedap, kita makan just nak merasa je.

Expectation : 

Image result for kfc nachos cheesy crunch

Reality : 




Rupa dia agak off sikit tapi sedap sebab terasa crunchy dia tu. Nak pulak bila cicah dengan Jalapeno cheese memang terangkat bila makan panas-panas sebab pedas. Jalapeno cheese tu dia bagi ikut jumlah ketul ayam so no worries memang cukup je portion dia bagi. Tak perlukan sos pun, makan dengan jalapeno cheese semata pun sedap. Tapi ayam ni kena makan panas-panas, bila sejuk nachos dah mula masuk angin atau lemau.

Air mangga pic S'jora dalam set ni tak tahu lah purpose dia untuk sama tema kuning-oren ataupun dia rasa memang boleh pergi rasa dia padahal tak. Better minum dengan soft drink sebab air mangga tu rasa berlemak buat tekak rasa muak. 

Later on nak pergi order lagi set ni sebab dah jadi favorite dah. Entah siapa come up with this idea but anyway big thanks to you! Tak payah menapak jauh ke McD sebab nak rasa crunchy tu bila KFC dah offer level crunchy yang sama dengan Ayam Goreng McD. Plus dekat KFC add on dia lagi meriah compared to McD. Yeayyyy!

7 comments

  1. haahlah, baru perasan. yelah, tenggelam dek demam PRU. boleh try buat menu berbuka ni

    ReplyDelete
  2. baru tahu ada menu ni.. nak try lah nnti

    Aerill Hassan

    ReplyDelete
  3. 2 hari lepas pergi KFC.. setuju sangat! bila menu baru keluar terus fikir 10 kali nak beli atau tak.

    ReplyDelete
  4. Rasa nak buka puasa dengan KFC la petang ni

    ReplyDelete
  5. nak cubala.. dulu makan skali yang salted egg tu mengidam sampai skrng. mohon KFC buat balik yang salted egg hehe..

    ReplyDelete
  6. wow!
    bab ayam memang aida prefer kfc always, farhana.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.