A Letter To Someone Who Has Hurt You

Tuesday 8 May 2018

Actually challenge ni minta buat surat untuk yang sakitkan hati kita recently tapi hati ni berkerak dengan dendam lama. Sebab yang lama dah ubah diri sendiri jadi keras sikit dan tak percaya dengan orang. Sebab yang lama dah jarakkan diri dengan orang. Sebab yang lama lagi sakit nak dibandingkan dengan sekarang. 

Sakit hati yang sekarang ni kira sakit hati celah gigi je jauh beza nak banding dendam lama. Tapi dari dulu sampai sekarang kalau hati berkerak macam mana pun, doa dan harapan masih lagi sama. 

Kepada : Yang Berkenaan

Semoga hidup takkan tenang selagi tiada pengampunan dipinta dan semoga apa yang dilakukan akan kembali kepada anda, keluarga anda ataupun sesiapa sahaja yang disayangi. Jika kerana silap lampau buatkan kita berjumpa di Hari Perhitungan nanti, siap siaga sahaja kerana ini yang kalian inginkan. 

Sekian. 


7 comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. For me,kita tak perlu balas luka dengan luka *cewah ayat sastera* but so agree with that simple way 'percaya kepada hari perhitungan' :') *Hahah budak tak tau apa2 tumpamg menyampuk heheee :D anyway stay strong ok?! ^^

    ReplyDelete
  3. I get the message it must hurt you so bad and dapat rasa betapa lamanya semua ni terpendam. Fighting! and done follow you :)

    ReplyDelete
  4. Ada jugak individu yang pernah sakitkan hati saya dan luka tu sangat pedih dan menyakitkan. Tapi saya pilih untuk lupakan, rasanya sebab tu lah hati saya tenang skrg. Memaafkan tak mudah tapi melupakan dapat hilangkan semua kemarahan yang terpendam. Moga awak pun boleh buat :)

    ReplyDelete
  5. OMG, tapi zumal harap luka lama tu pulih cepat yer

    ReplyDelete
  6. Nak tanya sikit
    Apa yang dia dah buat sebenarnya?
    Haha membawang la pulak, ok la straight to the point, dari apa yang saya baca, she's must hurt you tapi apa-apa pun memaafkan lagi elok so, lembutkan hati.

    ReplyDelete
  7. wow takot nyer.
    apapun, kalau ada permohonan maaf tu, lembut skit ati kita kan.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.