Personalized Gifts Di Printcious

Tuesday 29 May 2018


Kalau bulan Mei meriah dengan sambutan Hari Ibu Sedunia, bulan Jun pulak bakal meriah dengan sambutan  Hari Bapa Sedunia , for sure ramai yang mencari hadiah untuk ayah tersayang. Sembang pasal hadiah dan promotion, Printcious memberi 30% diskaun kepada setiap barang yang ditempah. Lagi best bila penghantaran secara percuma untuk setiap tempahan berharga RM50 ke atas.


Selalunya kalau bab nak pilih hadiah untuk orang lelaki ni memang buntu sikit apa yang sesuai tambah pula kalau kebanyakan barang yang nak diberi dah memang cukup lengkap tapi tak salah pun kalau bagi hadiah istimewa yang dekat di hati macam barang yang ditempah dengan gambar ataupun design sendiri.

Di Printcious you guys boleh pilih sama ada nak tempah atau design T-shirt, mug, bantal, mousepad, canvas, phone casing, tote bag, ceramic tile ataupun nak ala games boleh tempah puzzles dengan gambar pilihan hati. Dah pilih nak item yang mana satu sebagai hadiah?


So dah boleh proceed dengan langkah untuk personalized hadiah yang you guys plan nak bagi tu. Dekat bawah ada tutorial dan beberapa langkah mudah untuk you guys tempah dekat Printcious ni but first, buka dulu laman web Printcious so you guys boleh siap custom gifts dekat Printcious sambil baca tutorial ni.

Untuk tutorial, I guess I’ll pick canvas for Father’s Day sebab T-shirt dah banyak dekat rumah, mug pun sama. Tote is so not for him tapi canvas tak pernah wujud lagi. Kelebihan canvas dekat Printcious ni jaminan gambar terbaik, tali gantung pun kuat tambah pula dengan frame dari kayu berkualiti. Berbaloi sangat beli kalau kualiti terbaik yang digunakan.

Okay, back on track!

Cara-cara untuk personalized selected gift :

1) Klik ‘Canvas’

2) Klik ‘Create Your Canvas (Square) Now’


3) Pilih gambar untuk dicetak, kemudian adjust saiz gambar dan warna latar belakang canvas ikut citarasa masing-masing. Dah pilih gambar, kalau nak masukkan text boleh klik dekat bahagian text kemudian tulis ucapan ataupun quote ikut citarasa. Font, size dan kedudukan boleh edit ikut citarasa supaya tampak lebih menarik. Dah puas hati, klik ‘Done’.


4) Sebelum finalize order, isi borang dekat sidebar kanan untuk saiz yang diingini. Ada dua saiz sama ada 12x12 ataupun 16x16. Bahagian bawah tu ada pilihan sama ada perlukan kaki canvas ataupun tidak. Harga untuk kaki canvas ni RM12. Kalau perlu, klik je di gambar kaki canvas tu. Last sekali, bilangan kuantiti yang diperlukan.


Dah settle semua bahagian design and editing, boleh tengok jumlah harga untuk semua tempahan. Kalau berpuas hati klik je ‘Add To Cart’. Kalau rasa macam kurang meyakinkan dan nak tukar kepada gambar lain, klik je ‘Edit My Design Again’.

Dah settle dan confirm dengan tempahan tu boleh la tekan checkout untuk proceed dengan bahagian payment pula. Mudah je kan? Kalau rasa mudah lepas tu nak order pulak yang lain haa tekan je ‘Continue Shopping’ untuk deco raya mungkin? Hari Raya pun dah dekat sangat dah ni.


Jika anda mencari button badgefor university, lanyard atau magic mugs jangan lupa untuk menghubungi mereka. Mungkin anda ada sebarang acara harijadi atau perkahwinan? Photobooth rental adalah salah satu cara untuk menceriakan suasana majlis juga.

3 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.