Meaning Behind My Blog Name

Sunday 6 May 2018


As you guys can see my blog name is my actual name. 


Farhana - my second name
Jafri - my dad's second name

Sejak dari blog pertama lagi memang guna nama sendiri pun sebab blog personal so lebih kepada penceritaan tentang kehidupan sendiri. Bak kata Peterpan, sebuah nama, sebuah cerita.

Tapi sebelum decide nak guna nama sendiri, pernah juga guna nama Fabulous Farhana tapi diri sendiri bukan fab mana pun so tukar je guna nama sendiri. Lagipun senang orang nak ingat since semua akaun media sosial guna nama yang sama kecuali Instagram ada tambahan huruf ‘N’ dekat @farhannajafri sebab lambat join instagram so nama farhanajafri tu orang dah ambil.

So that’s all for day 20 challenge, happy Sunday guys and have a nice day ahead

10 comments

  1. Sekarang apa2 sahaja brand.. media social.. org lebih gemar guna nama sendiri.. besar nya makna dari sebuah nama..

    ReplyDelete
  2. Guna nama sendiri lagi best cuma username instagram je mija.blur

    ReplyDelete
  3. I wanted to use my full name too but I guess I'm not ready. Haha :D

    ReplyDelete
  4. Jurnal akak pun ingat nak guna nama sendiri tapi ramai yang lebih kenal 'Starlavenderluna' daripada 'Shikin Razali'.. hihi

    ReplyDelete
  5. mmg best guna nama sendiri lagipun senang org nak kenal kan

    ReplyDelete
  6. yup..setuju.. bila guna nama sendiri , akan memudahkan kita jugak sebenarnya. haha kalau guna nama pelik2 kang kita pon tak ingt kadang2.. hehe

    ReplyDelete
  7. Guna nama sendiri lebih senang..

    ReplyDelete
  8. sama macam azah jugaa guna nama sendiir. hihi

    ReplyDelete
  9. Guna nama sendiri adalah trend skang. No more nickname.

    ReplyDelete
  10. Senang guna nama sendiri, orang tahu nama blog automatik tahu nama kita...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.