Kind of Person That Attract Me

Wednesday 16 May 2018


Its 27th! So hari ni nak sembang tentang jenis-jenis orang yang menarik untuk lepak sekali. As for me I boleh je lepak dengan semua orang sebab tak memilih sangat tapi kalau betul-betul suka lepak actually dengan jenis-jenis orang yang macam ni :



1. Update Dengan Isu Semasa

Isu semasa maksudnya sesuatu isu yang berlaku dalam negara bukan isu artis ataupun isu viral awek cendol tau. I tak suka video-video viral macam tu. Back then during my study years, memang kalau lepak dengan member sembang tentang hala tuju negara dari segi ekonomi (yang ni penting lah sebab belajar bidang tu) politik, sosio-budaya, kesihatan or anything related. Bab membawang ni ada jugak lah, tipu la kalau takde dah nama pun perempuan wei kalau tak berjemah memang tak sah tapi tak ada la teruk sangat. Cuma sekadar untuk berhati-hati. K tipu.

2. Pengalaman Tinggi

Bila ramai kawan ni macam-macam jenis pengalaman kita boleh tahu antara pengalaman kelentong ataupun tak lah tapi bila dengar pengalaman orang memang best sangat tambah kalau dia jenis yang pergi merata ceruk ataupun pengalaman jatuh bangun hidup. Pengalaman bercinta pun boleh je layan.
 
3. Bukan Sejenis Lawak Memalukan Orang

Tbh memang jenis terhibur tapi bukan dengan lawak hambar walaupun diri sendiri suka buat lawak hambar (He said this but I refuse to believe him). Pernah dengar tak lawak yang memalukan? Alaa lawak yang suka merendahkan orang lain tambah pula lawak tentang saiz badan ataupun muka macam selalu pelawak sekarang buat. I hate that.

4. Si Ensiklopedia

Kalau yang ni ada saja benda yang dia boleh cerita mengenai sesuatu benda ataupun makhluk tapi spesies ni sangat jarang jumpa. Tapi kadang-kadang dia boleh ke arah ni sebab tu suka dengar dia bercerita. Bila dia cerita buat rasa nak tahu lagi dalam lagi tentang sesuatu. Tapi kadang-kadang je lah sebab major dia lebih kepada bab muzik.

5. Kaki Wayang

Dah nama pun suka tengok movie haruslah jenis ni yang wajib ada dalam list ye dak? Zaman study adalah zaman movie marathon sebab tu lah wajibnya ada external hard disk. Lagi cun kalau dapat 1 Tera itupun tak cukup jugak tu. Sekarang dekat social media ada group khas yang boleh bincang pasal movie so dekat situ la boleh tahu movie apa yang best dan in trend gittew.

7 comments

  1. 2, 3, 4 memang suka kawan dengan orang macam ni hahaha

    ReplyDelete
  2. setuju sangat dengan 5 perkara yang awak senaraikan tu. Lagi dewasa ni lagi rasa nak berborak tntg benda yang bermanfaatkan ada juga la kena selit membawang ni baru ceria sikit suasana gitu hehe

    Fatina Mudz

    ReplyDelete
  3. for me, as long as their attitude doesn't annoys me, im good.

    ReplyDelete
  4. Satu pun tak de yang macam kak ana. Xleh lah lepak sama cmni. Hehe.

    ReplyDelete
  5. Best kalau dapat jumpa dan lepak dengan orang sekepala dengan kita, zumal pulak suka orang borak idea bisnes, pembangunan (apa-apa ja bab projek itu ini), dekorasi dan isu-isu semasa tu kena suka juga...

    ReplyDelete
  6. bagus la kriteria farhana tu.
    diorang boleh jadik sumber ilmu pengetahuan kita kan.
    mesti nganga aje bila cik ensiklopedia bercakap :) ha ha ha...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.