Uyaina Arshad, Puteri Muslimah Asia 2018

Tuesday 8 May 2018

Image result for uyaina arshad menang puteri muslimah asia 2018

Tahniah kepada pengacara Wanita Hari Ini dan personaliti TV, Uyaina Arshad bila memenangi Puteri Muslimah Asia 2018 buat pertama kali dianjurkan dan disertai oleh 18 orang peserta dari 6 buah negara iaitu Brunei, Singapura, Indonesia, Malaysia, Turki dan Timor Leste. 

Selain dari Anugerah Puteri Muslimah Asia, ada lagi 4 anugerah iaitu Anugerah Puteri Muslimah Persahabatan Asia yang dimenangi Mala Daud dari negara Brunei, Puteri Muslimah Berbakat Asia dimenangi oleh Beyza Demir dari negara Turki dan Anugerah Puteri Muslimah Favorit dimenangi oleh Avida Lale dari negara Turki. 

Selain dari undian orang awam, acara ni dinilai oleh juri pertandingan antaranya aktivis Indonesia, Yenny Wahid, Siti Rahmawati dari Turki, Marina Yusoff dari Singapura, Daffy dari Brunei dan primadona negara kita, Erra Fazira. 

Image result for uyaina arshad menang puteri muslimah asia 2018

No automatic alt text available.

Uyaina memenangi trofi pertandingan, tiara dan wang tunai berjumlah RM300,000. Viral di Twitter jawapan terakhir Uyaina sebelum menang pertandingan Puteri Muslimah Asia 2018 ni



Selain Uyaina, Syifa Melvin dan Nurain Zamri pun join pertandingan ni mewakili Malaysia. Tahniah kepada semua yang masuk dan mengharumkan nama negara! Can't wait for the second next year.

Sedikit biodata Uyaina Arshad :

Nama Penuh : Naseha Uyaina Arshad
Nama Komersial : Uyaina Arshad
Umur : 25 tahun (2017)
Asal : Kuala Kangsar, Perak
Pendidikan : Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang di Universiti Malaya
Kerjaya : Pengacara, Personaliti TV dan Model Muslimah
Host TV : Nona dan Wanita Hari Ini
Media Sosial :
1) Facebook - Uyaina Arshad Official
2) Instagram - Uyaina Arshad
3) Twitter - Uyaina Arshad 

8 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.