Movie Review : Fukrey Returns

Friday 18 May 2018

 Related image

Director : Mrigdeep Singh Lamba
Cast : Richa Chadha, Pulkit Samrat, Varun Sharma, Ali Fazal, Manjot Singh, Priya Anand, Vishakha Singh, Rajiv Gupta, Pankaj Tripathi, Ishteyak Khan
Producer : Excel Entertainment
Genre : Comedy
Running Time : 141 minutes
Release Date : 8 December 2017
Trailer :

Sequel kepada movie komedi, Fukrey kembali dengan pelakon dan pengarah yang sama dalam movie Fukrey Returns. Judging from trailer, it looks great and more entertaining but from the movie itself, nope its not.

Kalau dalam movie Fukrey mengisahkan tentang 4 sekawan tapi dalam Fukrey Returns cerita ni lebih ketengahkan tentang Bholi bila dia keluar berjumpa dengan 4 sekawan yang pernah perdayakan dia dan kaut semua duit dia, Hunny (Pulkit Samrat), Choocha (Varun Sharma), Lali (Manjot Singh) & Zafar (Ali Fazal) selepas setahun berlalu. Di belakang Bholi, ada seorang politician yang agak kejam, Babulal Bhatia (Rajiv Gupta). By hook or by crook Bholi kena cari 4 sekawan ni untuk lunaskan semua hutang ataupun semua mati termasuk Pandit (Pankaj Tripathi) sekali.

Choocha masih lagi berpegang dengan mimpi dia dan Hunny akan translate untuk cari jawapan tapi dalam movie ni mimpi Choocha semua betul bukan dibuat-buat sampai huru-hara macam dalam original movie but still hidup diorang huru-hara sebab Babulal datang kacau. Kali ni lagi teruk bila satu Delhi kejar diorang sebab duit hangus macam tu je lepas labur dalam investment 4 sekawan ni.
Sudahnya Babulal selamatkan diorang dengan agenda dia tersendiri tapi mampukah 4 sekawan ni selamatkan diri dari Babulal dan penduduk Delhi lepas kalah beli nombor loteri?


Jalan cerita Fukrey Returns tak cantik sangat twist dia macam Fukrey nak pula bila mimpi Choocha tentang harimau sedangkan Choocha selalu jaga harimau di zoo terbiar but nothing triggered him harimau dalam mimpi sama dengan harimau yang dia jaga. Even the VFX looks crap.

Bab lawak best juga lah sebab masih lagi datang dari Choocha cuma ada lawak yang hambar tak macam dalam original movie dulu. Visual movie Fukrey Returns pun looks better dari original movie maybe sebab profit dapat banyak dari original movie so sequel nampak meriah sikit cuma VFX tu je lah.


Bab lagu pun dah improve sikit lah compared to original movie sebab dari indie movie diorang up kepada commercial sebab potential franchise ni dah meningkat. It worth the effort sebab jumlah kutipan box office untuk movie ni cecah 100 crore dan kemungkinan akan ada Fukrey 3. Tapi ada lagu tak masuk dalam movie pun, cuma untuk promotional event macam lagu Ishq De Fanniyar which highlight relationship Hunny dengan Priya and semua scene tu tak ada dalam movie.

Anyway I have fun time watching the sequel and expecting for Fukrey 3 if the rumours are true.
1. Team Production +1, 2. Visual +0.7, 3. Audio +0.5, 4. Storyline +0.6, 5. Casting +1, 6. Genre +0.7, 7. Themes +1, 8. Editing +0.7, 9. Social Message +0.6, 10. Personal Thought =1 = 7.8/10

5 comments

  1. tak tau pasal cite ni, tp boleh masuk dlm list ni. Btw, cite mcm ni lagi ohsem bila ada plot twist

    ReplyDelete
  2. Mesti kelakar giler citer ni. Nampak menarik je teaser diaa.

    ReplyDelete
  3. Nak kena tengok yang first dulu rasanya

    ReplyDelete
  4. Nanti nak tengok juga laa...

    ReplyDelete
  5. mcm menarik, farhana.
    tq for sharing.
    nak suruh asben carik.
    next weekend aida & anak2 da abis exam, bleh layan movie :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.