Misi Mencari LEGO Treasure di KLCC

Saturday 25 June 2022

Bulan ni kecoh bila LEGO habis stok gara-gara Jaehyuk, Hyunsuk dengan Jihoon pergi ke Legoland Korea lepastu ukir nama dekat keychain Lego. Sebelum ni Jaehyuk Treasure update gambar dia dengan keychain ada ukiran nama TM which stands for Treasure Maker. 


Maka ramai lah yang pergi serbu LEGO Malaysia, Indonesia dengan Filipina untuk beli keychain supaya dapat ukir nama. Yang bukan Teumes pun join the trend sebab nak ukir nama sendiri ataupun nama bias diorang dari idol group lain. LEGO pun rajin update dekat socmed diorang dan buat pengumuman akan restock secepat mungkin untuk mana-mana stor yang kehabisan keychain. Dekat Indonesia pula ramai yang beratur panjang sampai kena tunggu selama 3 jam untuk siap. 


I terbaca komen dekat Twitter ramai yang kata keychain ni ada dekat LEGO KLCC maka minggu lepas berjalan lah ke sana. Kebetulan pula Kerajaan umumkan tambang percuma menggunakan pengangkutan awam. Kira langkah kanan lah kan? Dari Kwasa Sentral nak ke stesen KLCC, kena tukar tren dekat stesen Pasar Seni untuk naik LRT ke KLCC. 


Tapi disebabkan kitorang tersalah ambil laluan, terpaksa berjalan dari Avenue K ke KLCC padahal silap simpang je. But that's okay lah sebab boleh bergambar dekat sini. Dapat vitamin D sikit sementara berjalan tu hihu. Mood tengah happy nak pergi beli barang yang kita suka kan, jadi apa pun takpe, semua okay je haha

To be honest I tak pernah minat dengan LEGO pun sebab tak ada tempat pun nak display lepas dah siap bina lepastu mana ada masa nak cantum semua blocks. Ada satu design tu sampai 3,000 unit, kecil pulak tu. Hyunsuk yang suka main LEGO pun spend time sampai 3 jam lebih nak cantum semua. But who knows in future I nak spend time alone and destress dengan LEGO hihi


LEGO store dekat KLCC ni kecil je dan sedikit tersorok. Masa datang tu tak ramai orang lagi tapi yang sedihnya bila tanya staff dia kata keychain dengan engrave name tu dekat Lego store Pavillion. Hmmm terpaksa lah patah balik ke LRT lepastu tukar MRT menuju ke stesen Bukit Bintang. Nasib baik lah mencari hadiah untuk orang juga so tak kisah pun lah kena pergi Pavillion. Dah alang-alang keluar kan, takkan nak balik macam tu je. Lagipun tambang tengah free haha


Excited masa sampai dekat LEGO Pavillion Bukit Bintang ni sebab store dia besar sikit dari KLCC so I assume mesti ada lah keychain tu dekat sini. Masuk je terus dekat bahagian kiri store sebab ada nampak keychain section dekat situ. 3 kali jugak lah pusing dekat situ mencari tapi tak jumpa pun. 


Cari lagi, pusing lagi tetap juga tak jumpa maka ambil keputusan tanya staff LEGO pasal keychain LEGO siap tunjuk gambar yang stans post dekat Twitter. Staff tu buat muka penat nak jawab. Dia kata dah habis. Dalam minggu tu entah berapa kali dia kena jawab soalan yang sama. Haihhhhh kecewa lagiiiii.

Memandangkan yang dicari tak jumpa, rehat kejap dengan belek semua koleksi LEGO dekat sini lepastu bergambar untuk Instagram haha









Amazed tengok semua LEGO dalam bekas kaca ni sebab staff mesti ambil masa yang lama nak siapkan semua ni. Tak sure lah semua ni dari edition mana sebab lupa nak tengok tag nama dekat bawah tu. 


Excited tengok LEGO display yang ni sebab Jaehyuk beli edisi ni 







Masa dok belek semua edisi dan display dekat LEGO Pavillion ni baru perasan yang dinding dia penuh dengan blok LEGO. Kreatif betul sampai I rasa nak transform dinding rumah jadi macam tu jugak tapi kalau satu papan LEGO tu RM60 untuk saiz A5, hmmm elok lupakan je lah di waktu inflasi ni. Minyak masak naik harga, tarif elektrik naik, harga ayam, telur, ikan, daging dan sayur pun naik. Jadi kita bergambar je lah dekat dinding sebagai tanda Pana was here. 


Surprisingly tudung I on point masa tu so rasa kecewa tu hilang lah sikit bila tengok gambar hihu. Nasib baik jumpa jugak hadiah yang dicari dekat Parkson maka tak lah rasa tersia sangat masa tu. Kalau tak jumpa, dah satu hal nak kena menapak ke One Utama pulak. Done sunning, done 11,000 langkah sehari. Hari tu je lah, lagi 6 hari tu yillekkkkk

3 comments

  1. Hahaha Misi mencari gagal, tapi berposing sakan. eceehhh benda tgh viral, boleh cuba next time. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha tudung tengah on point tu yang syok bergambar kekeke

      Delete
  2. Nasib baik tudung on point.. Memang cantik pun..
    Tiba-tiba rasa macam nak cari juga keychain lego tu.. hehehe..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.