Blog Performance Oktober 2021

Monday 1 November 2021

 

Bulan lepas kecoh betul kan pasal Blogger dengan Google ting tong. Ada yang PV jatuh lah, komen masuk spam lah, gambar tak load, blog loading lama sangat. Banyak betul masalahnya. Blog I pun terkesan jugak tapi sebab ada goal nak kena achieve terpaksa lah rajinkan diri update jugak walaupun menyampah tengok statistik. 

1) PV

Bab PV tak payah sembang banyak lah sebab semua pun sedia maklum PV menjunam haha so I redho je lah berapa dapat pun. Nasib baik la dapat jugak 1.8 juta macam I target bulan lepas. Entah boleh achieve target 2 juta entah tidak hujung tahun nanti. Kalau achieve, I happy. Kalau tak achieve, kita berhuhu je lah di bucu katil. Hidup ni bukan sentiasa panas, tiba-tiba taufan datang gittewww. 

2) Posts


Sama macam bulan September, bulan Oktober pun banyak yang cari AR Post dengan Registered Post sebab ada urusan dengan pejabat kerajaan. Rasanya dekat Astro ulang tayang franchise Bini Aku Dari... sebab galak benar dia masuk dalam Popular Post. Movie Hindustan ada dua dekat popular post bulanan tu kira dah boleh senyum lega lah hehe

3) Keywords


Happy tengok keywords sebab banyak relate dengan movie Hindi. Dulu memang susah nak nampak orang cari movie Hindi. Ada movie Hindi zaman 2000 ke atas pulak tu. Masa update tak expect langsung ada yang nak cari movie ni tapi saja la nak simpan dekat blog lepastu masa update boleh meroyan sekali. Selagi tak update, selagi tu lah rasa nak emo. 

4) Audience


Before this I ingatkan kalau ada reader dari negara pelik-pelik tu spammers ataupun Google bot tapi baru tahu yang sekarang dah ramai guna browser DuckDuckGo. Kalau pakai yang ni dia boleh hide IP address user tu, kadang-kadang sampai ke lautan dalam. Bila dah tahu rasa tak lah cuak sangat kalau tengok negara yang memusykilkan. 

5) Bilangan Entri


Kalau ikutkan bulan ni memang malas sangat nak update tambah pulak murung tengok PV tak cun macam tu tapi terpaksa jugak update sebab entry yang kita update hari ni, minggu depan ada yang nampaknya. Lagipun personal target I kena update 60 entry sebulan walaupun kadang achieve kadang tidak. Korang pun boleh nampak dari Januari sampai Oktober macam mana haha. Untuk bulan Oktober gigih jugak lah update sampai 50 entry. Nasib baik berjaya jugak hihi

Anyway thanks untuk semua readers blog ni. Mana yang belum terbalas kunjungannya, diharap bersabar ye sebab komen-komen awak mungkin masuk spam. Nasib baik blogger NaSa update entry pasal tu, kalau tak entah bila nak perasan. 

11 comments

  1. Alhamdulillah.. Blog ammi PV nak cecah 400 sehari pun jenuh huhu

    ReplyDelete
  2. dh habis pkp ni redho je lah pv meriah macam sebelum tu..hehe

    ReplyDelete
  3. Memang blog slow untuk load bulan lepas. Semoga berjaya capai target bulan ni, Kak Farhana.

    ReplyDelete
  4. wahh blogger hebatt nihi.,. blog wak nk dpt 100 sehari pun susah.., huhuhu

    ReplyDelete
  5. PV tu memang paling sayang. Bulan September dapat 36k, alih-alih Oktober disudahi dengan sipi-sipi 11k. Tapi takpe la mujur juga ada PV konsisten masuk sobs.

    ReplyDelete
  6. Wah banyaknya PV top post! Idola ni!

    ReplyDelete
  7. blog ini memang power..

    saya memang jauh ke belakang

    ReplyDelete
  8. tahniah farhana semoga blog bertambah maju

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.