Meenakshi Sundareshwar Promotion Fashion Files | Sanya Malhotra

Monday 8 November 2021

Suka sangat tengok style Sanya Malhotra masa promote movie Meenakshi Sundareshwar (2021) di beberapa tempat. Walaupun tak banyak sebab movie tu ditayangkan masa Diwali, tapi stylist Sanya bagi beberapa fashion look tradisional yang cantik. 

Bukan setakat main outfit je, set perhiasan dan dandanan rambut pun berbeza setiap kali Sanya buat penampilan untuk promosi. Disebabkan watak Meenakshi memang kebanyakannya mengenakan saree jadi Sanya pun stay dengan pakaian tradisional tersebut. Sesuai jugak lah dengan musim perayaan, boleh jadi inspirasi sekali kan.

1. Trailer Launch


Untuk trailer launch, Sanya memilih sari sutera berwarna royal blue dari Raw Mango dengan hiasan border tebal berwarna silver. Dari jauh memang menyerlah lah sebab warna dia terang tapi sayang lah bila hujung sari tu tertarik benang sampai crumpled macamtu. Kain sutera memang senang tertarik benangnya kan. 

Sanya nampak ayu dengan rambut disanggul besar di bahagian belakang dan mengenakan makeup nipis dengan rona merah jambu, sesuai dengan warna kulit dia yang cerah. Anting-anting dan bangle besar yang bermotifkan corak tradisional dari Curio Cottage Jewellery padan dengan main outfit. 

2. Hello Sunshine!


Suka sangat dengan lehenga yang sarat dengan manik di bahagian choli dan border dupatta berwarna coklat cerah yang dipadankan bersama warna kuning bunga matahari. Set Sunshine Yellow Lehenga ni dari butik Ridhima Basin dengan harga  Rs 62,000 sepasang. Warna kuning ni nampak padan dengan tona warna kulit Sanya buatkan dia nampak berseri dan tampilkan aura gembira walaupun material dupatta menggunakan cotton dan tak lut dek iron. 

Set anting-anting jhumka berwarna silver pula dari Minerali Store. Dalam gambar lain ada nampak dia pakai bangle bermotifkan corak tradisional dengan warna yang lebih kurang sama dengan corak baju. Rambut didandan dengan style braid longgar dan juntaian rambut untuk tambahkan drama pada stail. 

3. Black Abstract


Sebelum ni nampak Kiara Advani pakai lehenga dengan kain bermotifkan monochrome bersaiz besar dari butik yang sama, JJ Valaya. Kali ni untuk promo events movie Meenakshi Sundareshwar, Sanya juga pakai lehenga yang sama dari The Rumeli Collection Fall Winter 2021 (The Turks of Balkan). Ikshita choker dengan hiasan besi bercorak tradisional dipadankan bersama bangle besi dan Dayamai jhumka bersaiz kecil. Melengkapkan gaya dengan gaya rambut semi ponytail. 

4. Elegance Emerald


Lehenga sari dari label Ritika Mirchandani berwarna emerald ni mempunyai perhiasan yang sarat sebenarnya bila di bahagian dupatta dihiasi dengan jalur sequin dan corak segi empat  berbucu di bahagian border. Bahagian choli mempunyai corak yang sama manakala bahagian kain dibiarkan kosong supaya tak nampak sarat dan juga berat kepada si pemakai. 

Rambut Sanya didandan dengan sanggul longgar dengan juntaian rambut untuk menyerlahkan set anting-anting dengan batu permata berwarna hijau zamrud dari koleksi Riwaayat oleh butik Mozaati. 

5. Floral Printed


Criss cross halter neck flowy maxi dress dari koleksi Navras Red oleh label Anushree menjadi pilihan Sanya Malhotra. Kali ni Sanya cuma tampil serba ringkas dan minimal sebab dia cuma pakai earrings dengan corak bunga berwarna silver. Suka dengan metal earrings dia tapi tak pasti dari butik mana. Kali ni rambut dia disanggul tinggi dan mengenakan makeup yangg lebih gelap supaya nampak sepadan dengan main outfit. 

Outfit ni sebenarnya agak bahaya sebab dalam studio nampak cantik tapi dekat luar dia mengembang sampai Sanya nampak tenggelam dan berisi. Mungkin lagi cantik kalau Sanya pakai belt berwarna emas supaya boleh kawal maxi dress ni. 

Anyway, I happy tengok semua style Sanya Malhotra untuk promo events Meenakshi Sundareshwar sebab semua pun cantik belaka dan kebanyakannya diambil dari koleksi perayaan. Credit to Sukriti Grover dan Natasha Mathias!

10 comments

  1. ni masa demam diwalii ari tu kee...

    ReplyDelete
  2. Nowadays, the skull design on jewelry is very common and fashionable. It is in pattern for a long time, and numerous celebrities are also wearing rings, chains, and so forth, of the same design. As per research, it won't ever become out of pattern. Some symbols have meanings, and they are famous in the entertainment world to bring them karma and popularity. If you want to know more, Please check out here - https://bit.ly/2ZVaCZG

    ReplyDelete
  3. cantiknya..suka tengok pakaian sari tu

    ReplyDelete
  4. cantik, paling suka yang warna hijau emerald tu

    ReplyDelete
  5. tak ramai orang sesuai pakai warna kuning tapi Sanya pakai lehenga kuning tu cantik sangat

    ReplyDelete
  6. Lawonyerrrr.. paling suka no 2, kuning sungguh menyerlah sesuai dengan tema sunshine tu.

    ReplyDelete
  7. Suka tengok yang warna merah dnegan kuning tu.. ceria habis..

    ReplyDelete
  8. cantik sari royal blue yg sanya pakai. suka tengok lehenga ni, cantik je kain kemmbang bawah :)

    ReplyDelete
  9. cantik2.. pakai mekap nipis pun dah lawa dah

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.