Blog Performance September 2021

Friday 1 October 2021


Berita baik untuk warga KL, Selangor dan Putrajaya bila dah bertukar status ke Fasa 3 selepas sekian lama kita terkurung gara-gara covid-19. Lepas ni weekend boleh jalan sana sini. Minggu lepas balik Sabak Bernam pun jam teruk sebab ramai yang pergi bercuti dekat Kuala Selangor dan Sekinchan. Kebetulan pulak tengah musim mentarang, makin ramai lah yang menyinggah makan sampai beratur panjang. 

Performance bulan September menurun sedikit dari bulan Ogos 2021 tapi tak kisah sangat pun sebab bulan ni sibuk dengan kerja hakiki. Bila dah masuk hujung tahun memang banyak lah dokumen nak lodge dekat SSM. Tambah pula dah banyak company beroperasi balik jadi banyak lah agreement nak kena stamping. Pendek kata, busy. 

1. PV


Walaupun bulan September ada hari pageview mencecah sampai 6k sehari tapi dia punya menjunam ke bawah kemain curam sampai cecah 1k. Murung jugak lah tengok tapi redho je lah sebab bukannya boleh nak tempek link dekat Facebook dengan Instagram dah. Twitter lagi lah tak ada harapan. Mengharapkan pada keywords semata je. Nasib baik lah tercapai jugak all time stats sampai 1.74 juta. Untuk bulan Oktober ni macam tak nak aim tinggi sangat, dapat 1.8 juta pun dah okay haha. 

2. Post


Bulan September ni ada beberapa orang yang contact minta borang untuk AR Post so faham lah kenapa entry tu boleh naik duduk atas sekali. Alang-alang teringat pasal AR Post terus I update google drive link letak dalam entry tu untuk memudahkan sesiapa yang memerlukan. Tak payah tunggu I reply. Kadang tak sempat pun nak check siapa yang email atau DM dekat Facebook. 

3. Keywords 


Tak banyak beza pun keywords bulan September dengan Ogos cuma I perasan yang blog ni dah jadi reference untuk readers dari Indonesia untuk baca review movie Hindustan. Naisssss

4. Audience

Bulan ni semua audience dari beberapa negara drop. Ada pulak yang dah nunnnnnn jauh di sanaaaa. Apa nak buat entah? So far boleh melangut je lah. Nak kata perbanyakkan lagi entry, rasanya dah cuba maintain walaupun tak mencapai target. 

5. Bilangan Entri

Like I said bulan September tak mencecah target pun sebab busy. Nak blogwalking pun tak sempat lagi. Update sampai dapat banyak tu pun last minute pulun jugak. Tak nak lah tengok angka tu jatuh teruk sangat nanti murung sendiri. Bulan Oktober ni tak pasti lah mampu ke tidak cecah 60 entry sebab nak rest jap. Tapi kalau rest, nanti tak mampu pulak nak beat last year punya total entry hahahaha entahlahhhhh


6 comments

  1. Kerja hakiki perlu diutamakan.. Nak gaji ke taknak? Anyhow.. Good job farhana

    ReplyDelete
  2. Wow, nice jugak tuuu...Sekali sekala drop 1k takpe la..Hoho~ Saya nampak keyword tu ada cerita ghairah. HHAHAHAHA...

    ReplyDelete
  3. Wah..dahsyat gak tu. semoga terus sukses! Bulan september ramai juga complain PV menurun

    ReplyDelete
  4. Kerja kena utama kak Farhana. Gaji dari situ adalah paling penting. Tetapi nice ah performance blog kak Farhana. Jauh lagi perjalanan saya ni

    ReplyDelete
  5. tahniah..banyak juga tu... akak lagi sendu dari tu...hihih

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.