Xiaomi Mi Electric Scooter

Sunday 10 October 2021

Pagi-pagi lagi Ray dah tanya soalan takpe ke kalau dia letak scooter dia dekat parkir bawah. Ingatkan scooter yang motor skuter tu rupanya electric scooter. Kalau electric scooter baik bawak naik atas je sebab dekat area surau tu ada ruang nak simpan. Bukannya besar mana pun electric scooter dia since boleh lipat untuk disimpan. 

Jangan tanya electric scooter dia jenis yang mana satu sebab tak sempat nak sembang dengan dia pun pasal benda ni. Tahu-tahu dah ada video Kak Nora main scooter tu sebelum Ray bawak naik atas. Kawasan Oasis Square ni pulak tak sibuk dengan kenderaan sangat belah pagi so setakat nak main lima minit macam kanak-kanak riang. 

Tu cerita belah pagi, cerita belah petang, ramai pulak yang ambik turn nak main electric scooter tu dekat office. Ray lah jadi tukang ajar macam mana nak ride scooter tu sebab Ms Fisah brake guna kaki padahal boleh brake dia dekat handle. Ray cakap lampu dia terang jugak lah kalau nak ride waktu malam sebab dia selalu balik kerja lambat jugak lah. 

Kelakar tengok perangai memasing ride scooter siap ada yang buat IGstory berangan jadi foodpanda hantar makanan dekat customer guna electric scooter ni. Kalau dua order boleh la nak berdiri lama macam tu, masuk ketiga dah give up lah cerita dia. Lenguh kot nak berdiri pergi sana sini. 

Masa scroll Twitter haritu nampak lah dah ramai yang nak beli electric scooter ni buat pergi kerja tapi harga dia boleh tahan telan liur lah. Kalau hilang confirm menangis teruk tapi kalau jenis cermat jaga barang tak ada masalah kot kan. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.