Yeayyyy, NSK Branch Star Avenue Dah Buka!!

Tuesday 22 December 2020

 

Penantian berbulan lamanya berakhir pada 18 Disember 2020 sebab Pasaraya Borong NSK dah buka dekat Star Avenue Mall! Sebelum ni menapak ke NSK Kota Damansara tiap-tiap bulan borong banyak-banyak sampai tak muat peti ais sebab jauh so malas aihh nak pergi banyak kali. 


Sebelum NSK, pasaraya Giant dekat Star Avenue ni tapi tak boleh nak beli banyak barang sangat pun sebab harga dia mahal. Harga promosi dia harga normal pasaraya lain. Mau bocor poket kalau beli barang dapur dekat Giant. Lama juga kosong lepas Giant tak ada. Satu persatu kedai sekeliling tutup sebab tak ramai yang datang. 

Nasib ada MR. DIY dengan Magica, hidup la sikit masa weekend. Tapi bila NSK buka dekat sini, meriah balik mall sendu sebabak ni. Siap ada yang OOTD lagi dekat tepi mall. Haaa kau! 


Pak guard yang berjaga dekat parking lot pun dah busy dah sekarang jaga kawasan. Mana nak check suhu lagi, nak kutip troli lagi. Lif dengan pintu yang sebelum ni tutup pun dah boleh digunakan dah. Lepas ni boleh la hidupkan balik foodcourt dekat tingkat paling atas tu. Sedih betul kedai makan favorite terpaksa tutup sebab sendu. 

Btw masa pergi NSK haritu terus pergi ke kaunter customer service sebab kad ahli NSK dah hilang entah ke mana. Dah settle buat kad, baru lah syok nak membeli. Tapi tak beli banyak pun sebab NSK ni esok lusa bukak lagi so beli mana yang perlu je dulu. 


Lepas ni balik kerja boleh menyinggah NSK beli barang. Dah tak payah beli banyak stok dah ataupun episod buang je stok bahan yang dah rosak. Senang la nak beli buah sebab buah tembikai harga RM2 je sekilo :') 


Walaupun space NSK ni lebih kecil dari Kota Damansara tapi lantak lah, semua barang kering dengan barang basah cukup lengkap dah. Kalau takde tu kita beli online je. Tak pun pergi ke NSK Kota Damansara. 

Tapi tu lah satu kekurangan NSK yang menyampah sikit bila diorang tak guna conveyor belt. Kaunter dekat sini nampak kecik so okay la kot cepat la tangan cashier nak capai. Malangnya dah nak masuk tahun 2021 still tak ada self service counter. 


Anyway, congrats NSK berjaya tambah lagi satu cawangan walaupun dalam musim pandemik covid-19. Hopefully ramai yang dapat bekerja dekat sini sebab NSK masih lagi mencari pekerja. 

3 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.