Pengalaman Buruk Dengan Some by Mi Miracle Toner

Sunday 13 December 2020

 

Ingredients: 

Water, Butylene Glycol (Moisturizer + Solvent + Viscosity Control), Dipropylene Glycol (Solvent + Viscosity Control), Glycerin, Niacinamide, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Extract, Polyglyceryl-4 Caprate (Emulsifying), Carica Papaya (Papaya) Fruit Extract, Lens Esculenta (Lentil) Seed Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Extract, Nelumbo Nucifera Flower Extract, Swiftlet Nest Extract, Sodium Hyaluronate, Fructan (Moisturizer), Allantoin, Adenosine, Hydroxyethyl Urea (Moisturizer), Xylitol (Moisturizer), Salicylic Acid, Lactobionic Acid, Citric Acid, Sodium Citrate (Chelating + Buffering), 1,2-Hexanediol (Solvent), Benzyl Glycol (Solvent), Ethylhexylglycerin (Preservative), Raspberry Ketone, Mentha Piperita (Peppermint) Oil

The Products Claim : 

AHA, BHA and PHA works as effective exfoliator to leave skin cleaner and more radiant than before. 

Review : 

Sesuai dengan nama, I guna miracle toner ni selama 30 hari setiap hari waktu siang sebagai pelembab muka lepas cuci untuk berwudhu' especially sebab taknak muka kering kena air cond. Tekstur dia ringan dan mudah meresap dalam kulit macam air dan berbau minty sebab herbal ingredients. Sayangnya toner ni buat muka makin kering dan acne makin banyak pulak naik. At first ingatkan sebab nak period ataupun sebab terambil gula banyak sangat. 

Contradict sangat dengan apa yang dia claim untuk hilangkan acne. Lagi parah bila muka breakout bila guna dengan kerap which means siang dan malam lepas guna cleanser. Well the reason I do that sebab I perasan ada tiny bumps so I kena make sure product mana yang bagi kesan macam tu. Bila guna Some by Mi Miracle Toner ni acne naik banyak lepastu muka merah dan gatal. 

Rugi sangat beli sebab tak banyak pun guna. Nasib beli masa tengah sales so tak la rasa kecewa sangat but still I can spend on something useful for my combination skin type kan? Nak jual pun entah siapa nak beli. So maybe I buat toner untuk ketiak atau kaki je la kot lepas ni. 

10 comments

  1. rasanya toner ni tak sesuai untuk daily use. saya pun ada bad experience juga pakai aha bha product ni tapi itulah ikut kesesuaian kulit juga kan.

    ReplyDelete
  2. Sayang je bila tak sesuai dengan muka kan Farhana..

    ReplyDelete
  3. alamak..tapi i selalu rasa toner ni tajam... boleh buat luka dekat tepi hidung tu.. so i pakai mosturizer saja

    ReplyDelete
  4. Base on my experience use skincare some by me. the my situasion same like u miss farhana. muka i breakout giler, naik jerawat batu besar², sakit sangattt😭 hanya Allah je yg tahu betapa azabnya 😭

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke? Seksa kot kalau naik jerawat batu besar macam tu. I naik tiny bumps tu pun dah gatal

      Delete
    2. Toner ni mna blh pkai hari²,klau nk pakai pun sblh mlm dr jam 11.. then klau mlm tu kita pkai,esok tu klau kluar siang hri kna pkai sunscreen, sbb dlm ni ad chemical exploliant.. kna study dlu klau nk pkai toner yg ad chemical exploliant ni,bru berkesan n x mudarat.. sama jgk cm mnyak hitam kereta,bkn blh pkai smua brand,

      Delete
  5. Sama, saya pakai trial kit sebulan lepas pakai naik jerawat kat pipi lepas tu stop pakai lagi banyak dy naik

    ReplyDelete
  6. Sy pun kena...bru 3 hri pakai😭😭😭muka penuh jerawatttt....

    ReplyDelete
  7. Baru sehari pakai dah gatal

    ReplyDelete
  8. Pakai 2 minggu then hari2 naik jerawat pastu rasa takut makin teruk terus stop 😭

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.