Lagu Dendangan Arijit Singh Tahun 2019

Thursday 3 October 2019

Kalau siapa yang dah selalu baca Bollywood movie review Pana, mesti dah tahu dah siapa penyanyi favorite. Ada movie tu tengok sebab lagu yang Arijit singh nyanyi sedap sangat je. Dari Arijit famous dengan lagu Tum Hi Ho dari movie Aashiqui 2, tak pernah lagi berhenti syok dengan dia sebab suara dia aduhhhhh! Di kala Bollywood penuh dengan lagu remake dan rap, Arijit Singh steady je deliver lagu fresh dan mengganggu jiwa.


Kalau tahun lepas Arijit macam tak banyak release sangat lagu untuk soundtrack movie tapi tahun ni fuhhhh meletop! Especially lagu Tujhe Kitna Chahne Lage untuk movie Kabir Singh then ada pulak lagu Bekhayali version Arijit singh special release untuk fans Arijit macam Iolls ni. Thanks T-Series!!!

Here is my list on Arijit's songs this year, belek lah jugak mana tahu ada yang sangkut sekali hiksss

1. Tujhe Kitna Chahne Lage - Kabir Singh

 

Baru keluar bulan April lepas dah boleh capai views 107 juta dan bantu naikkan promotion level movie Kabir Singh. Kalau tak tengok movie dia, mungkin scene ni nampak biasa je tapi bila dah tengok lepastu lagu ni pulak keluar memang menangis. 

2. Bekhayali - Kabir Singh



Original version nyanyian Sachet memang menusuk sebab suara dia energetic tapi kalau bab lagu patah hati ni bila Arijit nyanyi, yang tengah bahagia pun boleh jadi rabak. Lirik lagu ni pun syahdu tambah dengan suara Arijit, menusukkkk. 

3. First Class - Kalank




Walaupun Arijit Singh power nyanyi lagu rabak, tak semestinya lagu dia semua syahdu je. Dia nyanyi lagu rancak pun best and this one is my fav sebab banyak kali Arijit show off lenggok suara dia! Nak pulak ada Varun Dhawan untuk MV memang sesuai sangat suara Arijit dengan Varun. 

4. Kalank - Kalank




Nak kata one of my fav pun macam dah banyak sangat jadi fav but this one suara Arijit dengan gabungan music dari Pritam, rencah dia menjadi untuk lagu tema movie Kalank. Though ada yang tak suka tapi lirik dia cantik sangat dikarang. One of the best title track of this year.

5. Kaash - The Zoya Factor 


Baru je release bulan lepas untuk movie baru Sonam Kapoor dan Dulquer Salman. Walaupun tak dapat views tinggi macam lagu lain but this one is my fav sebab lirik dia. 

6. Khairiyat - Chichchore




Movie Chichchore ni tak spend bajet yang banyak untuk lagu but this one gabungan Arijit-Pritam memang menjadi untuk hidupkan suasana zaman kolej dan cinta pertama. Comel sangat Shraddha dengan Sushant dalam MV ni. Lagu ni ada happy version jugak and happy version tu pun best sebab Arijit buat lenggok suara. 

7. Dil Hi Toh Hai - The Sky Is Pink




Hampir mencecah 10 juta dalam masa 2 minggu, lagu ni dari awal sampai habis best especially part chorus dengan klimaks dia. Congrats again to Pritam sebab pandai cari chemistry dengan Arijit untuk lagu yang fresh dan relax macam ni. Sesuai dengan mood movie The Sky Is Pink ni. Can't wait to watch this movie!

8. Ve Maahi  - Kesari




I think lagu ni paling tinggi views untuk tahun 2019 dari koleksi nyanyian Arijit singh sebanyak 277 views. Dalam movie Kesari, lagu ni je yang best for me. Part paling best bila Arijit nyanyi O Maahi ve sebab rasa dia memanggil je hshshshs

9. Ghungroo - WAR




Its a great decision untuk bagi Arijit nyanyi lagu groovy macam ni dengan MV yang ada choreography cantik. Guna khidmat Vishal-Shekhar untuk lagu Ghungroo ni, vibe dia sama dengan lagu Bang Bang but this one is my fav lah sebab Arijit Singh yang nyanyi haha sorry not sorry. 

10. Pal Pal Dil Ke Paas - Pal Pal Dil Ke Paas



Movie debut anak Sunny Deol ni gunakan khidmat Arijit singh untuk naikkan promotion movie dia tapi I don't think movie ni hype sangat sebab lakonan Karan sendiri yang hancurkan walaupun lagu ni best. 

11. Dil Royi Jaye - De De Pyaar De


Emotion dalam lagu ni antara faktor utama kenapa suka sangat dengar tambah pulak lagu pasal move on. Depan orang boleh berlakon okay, dekat belakang rabak serabaknya. Lirik lagu ni best! 

That's all for now sebab 10 lagu yang keluar tahun ni buat tersangkut teruk sangat. Hopefully tahun depan ada single yang best walaupun tak banyak since Arijit dah banyak kali menang award dan National Award so fees dia dah tinggi. Jangan jadi macam Shreya Ghoshal sudah la, terus senyap and busy dengan tour concert je. Setahun ada la satu ataupun dua. 

Hope you guys enjoy this entry. Bye!

5 comments

  1. Ya Allah.. nini minat gila Arijit Singh !!!! Dengan Atif Aslam. Best gila suara. Kalau perempuan, nini suka Shreya Goshal hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeayyy ada geng! Suara Atif sedap sebab serak2 tapi dah kena ban dekat Bollywood. Shreya tu siapa tak suka memang rare lah. Suara emas!

      Delete
  2. Lagu Tum Hi Ho tu memang berhantu.. tq Farhana untuk entry ini.. bila dengar lagu yang Farhana kongsi ini terus fall in love.. masuk playlist.. Suara dia memang membuai betul bila nyanyi lagu syahdu.. melekat dan boleh buat mata menitik air.. Special betul..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.