Ongredients Anti-Wrinkle Essence

Saturday 12 August 2023

Kalau bukan sebab TREASURE, memang tak tahu menahu langsung tentang kewujudan Ongredients sebab I tak pernah keluar sangat dari kepompong drugstore products yang I guna. Kenapa I beli produk Ongredients? Sebab nak dapat photocard but of course I beli product yang I boleh pakai tanpa kacau tapi tambahkan lagi dalam rantaian skincare routine. 


Patutnya nak beli Moisture Calming Essence sebab sesuai lah dengan kulit muka yang memerlukan kelembapan tapi seller tu beria promote Anti-Wrinkle Essence dari pati bunga telang. Dalam produk ni pun ada juga ejen melembapkan kulit so why not kan? 

Sembang pasal packaging of course, cantik dengan warna biru gelap sama seperti bahan asasnya. Ambil gambar pun ala aesthetic sebab warna botol tu jernih, penutup pula warna emas putih. Dalam gambar nampak seakan cecair dalam frosted bottle. Masa dekat booth Ongredients pun ramai yang tertarik dengan packaging Anti-Wrinkle Essence ni. Tapi I tak berapa gemar botol jenis penutup terpisah dari botol. 

Ingredients: 

Clitoria Ternatea Flower Extract, 1,2-Hexanediol, Butylene Glycol, Xanthan Gum, Adenosine, Sodium Phytate, Citric Acid, Water

Anti-Wrinkle Essence dari Ongredients ni tak ada banyak bahan sangat pun dan fokus pada Clitoria Ternatea Flower Extract dengan 97% pati bunga telang. Mungkin sebab tu lah harga untuk kuantiti 150ml ni mencecah RM117 sebotol. Lucky for me, I beli dengan harga RM50 sebab I Teume hshs jk. Ongredients bagi diskaun sebab join Beauty Fest dekat KLCC. Diskaun sebab diorang first time launch dekat Malaysia jugak. 

Tekstur Anti-Wrinkle Essence ni cair jadi dia cepat meresap dekat kulit tapi agak tak selesa sebab dia akan rasa melekit sikit sebelum betul-betul masuk ke dalam kulit. Kalau dalam botol berwarna biru, bila tuang dekat tangan untuk dab, cecair dia warna jernih je. 


Magic pada warna tapi tidak pada kulit sebab sepanjang I pakai tak lah nampak perubahan sangat pun. Mungkin sebab I tak ada banyak kedut atau garis halus. Nak kata dia melembapkan kulit pun tak juga sebab liang pori tak berubah sangat. Masih ketara open pores tu. Tak pasti lah kalau essence ni cuma sesuai dipakai pada waktu malam untuk beberapa lapis sebab iklim Malaysia dengan Korea kan tak sama. Lagipun I pakai untuk waktu siang sebab tak suka kulit rasa tegang masa tidur. Since Ongredients promote elasticity so ada rasa tegang tapi tak menyakitkan cuma rimas. 

Anti-Wrinkle Essence ni katanya odorless tapi kalau 97% tu pati bunga telang tetap ada bau juga sikit dan bau bunga telang bukan favorite I. Best part from this essence, kulit muka jadi lembut even dekat tangan pun rasa macam halus je. Tapi tak syoknya, bayar mahal untuk produk yang tak bawa banyak perubahan. Kontrak TREASURE dengan Ongredients dah nak habis so I tak perlu serabut nak fikir which product to buy since their photocards are beautiful. 

3 comments

  1. kita jenis tak rajin sangat jadi. masuk watsons, pergi rak safi je. sekarang banyak pula rutinnya,, ada essence la, eliksir la, apa entah lagi.

    ReplyDelete
  2. Wah.. guna bunga telang ye.. Owh.. masih ada bau eh.. Kalau melekit memang tak selesalah..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.