Starbucks Teluk Intan

Sunday 13 August 2023


Plan asalnya nak pergi Coffee Lab Cafe yang tersenarai dalam tempat menarik di Teluk Intan sebab tekak memasing dah melekat rasa manis sos dari Restoran Udang Galah sebelum tu tapi kalau nak minum kopi, baik minum kopi yang memang kita suka dan familiar kan? 

Tak pasti lah Starbucks Teluk Intan ni mula beroperasi bila tapi yang pastinya deretan kedai dekat sini semuanya restoran francais yang biasa nampak macam Kenny Rogers, ZUS Coffee, Secret Recipe, Baker's Cottage, CU, Family Mart etc. 


Starbucks Teluk Intan ni ada dua tingkat and since kitorang nak berehat dekat tempat yang ada air-cond, lepak minum kopi dekat sini sampai dah ready nak gerak ke tempat seterusnya. Macam biasa, kita order Iced Hazelnut Latte tapi barista dekat sini annoyed pulak bila I banyak say no bila dia tanya nak add itu ini. 

Kalau pergi Starbucks, part ni je lah menyampah. Suka sangat tanya nak add on itu ini lepastu guna pushy tone bila orang tak nak. Bukan tak nak spend untuk add ons tapi kalau dah kita tak suka, tak payah lah paksa. I ambil basic drinks ke seasonal drinks ke, duit keluar dari poket I jugak pun. Dah la straw makin lama makin rapuh pastu paper bag kena bayar singgit setengah. Tibehhh meroyan. 


Since kitorang pergi masa weekend, ramai juga lah dekat dalam Starbucks ni. Ada budak MRSK Teluk Intan keluar outing lepak Starbucks, ada study gorup, ada pengantin jugak datang beli minuman dekat sini. Meriah betul. 

Memandangkan plan jalan-jalan Teluk Intan ni come up sebab my mom dah bosan gamaknya celebrate birthday dekat rumah je, jadi kitorang pergi Secret Recipe beli kek tapi beli satu slice je sebab semua dah kenyang makan udang galah. 


Masa tengah ambil gambar bangunan Starbucks sebelum blah tu ada dua orang barista Starbucks request untuk try sample new drinks diorang. Almond Butter Latte rasanya nama dia hshshs tak ingat dah. Rasa dia manis berlemak macam makan aiskrim vanilla almond. Sedap tapi manis. Pergi Starbucks nak buang rasa manis sos, tiba-tiba dapat manis vanilla pulak. Nasib baik kopi tak habis lagi hihu. 

2 comments

  1. Part pushy suruh ad on tu memang stress.. dah kita tak nak.. terima jelah..

    ReplyDelete
  2. Lama x layan starbucks..kena tungu anak dara akak balik baru bleh lepak situ...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.