ERA RAIKAN ULANG TAHUN KE-25, PERBAHARUI SEGMEN HUJUNG MINGGU

Saturday 5 August 2023

ERA RAIKAN ULANG TAHUN KE-25, PERBAHARUI SEGMEN HUJUNG MINGGU | Dengar ‘Super Safee ERA’, ‘Seram Sabtu ERA’, ‘Throwbaek ERA’ & ‘Soundtrek ERA’ mulai 12 Ogos.

ERA Raikan Ulang Tahun Ke-25, Perbaharui Segmen Hujung Minggu

ERA, jenama radio No. 1 di Malaysia, memperkenalkan segmen-segmen hujung minggu yang diperbaharui, sempena meraikan sambutan ‘ERA 25 Tahun’ dalam dunia penyiaran radio. Jenama ERA telah mengukir nama sejak diperkenalkan pada 1998 dan kini menjadi radio utama kepada kira-kira 5.7 juta pendengar mingguan dengan menyajikan kandungan berinformatif dan menghiburkan menerusi segmen-segmen menarik, di udara dan di aplikasi SYOK.

Bermula 12 Ogos, semua rakyat Malaysia boleh berhibur dengan segmen hujung minggu yang telah disusun khas dengan membawa program yang dinamik dan pelbagai di radio. Dengan gabungan muzik, temu bual eksklusif dan topik-topik menarik, pendengar dari semua peringkat umur akan menemui sesuatu yang menggembirakan di hujung minggu.

Para peminat ERA boleh menantikan segmen-segmen baharu di hujung minggu, termasuk: 

  • Super Safee ERA: penampilan khas Safee Sali, personaliti jemputan ERA, di mana Safee akan berkongsi info terkini berkaitan sukan tempatan dan antarabangsa yang merangkumi berita, topik perbualan dan temu bual bersama tetamu undangan dari dalam dan luar bidang sukan. Segmen ‘Super Safee ERA’ akan ke udara mulai 12 Ogos, jam 10 pagi, setiap Sabtu.
  • Seram Sabtu ERA: di mana cerita-cerita seram yang yang pernah dilalui oleh pendengar dan perkongsian di media sosial akan disampaikan semula oleh personaliti misteri di ERA. Segmen ‘Seram Sabtu ERA’ akan ke udara mulai 12 Ogos, jam 11 malam, setiap Sabtu.
  • Throwbaek ERA: di mana ERA akan memainkan lagu-lagu terbaik sekitar 90-an hingga 2000 yang menjadi pilihan pendengar. Segmen ‘Throwbaek ERA’ akan ke udara pada 12 tengah hari hingga 1 petang, setiap Ahad.
  • Soundtrek ERA: di mana ERA akan memainkan pilihan lagu yang menjadi runut bunyi dalam filem serta drama tempatan dan antarabangsa. Segmen ‘Soundtrek ERA’ akan ke udara pada jam 1 petang hingga 2 petang, setiap Ahad.

Peminat ERA boleh terus berhibur dengan segmen-segmen di hujung minggu yang tersedia ada termasuk ‘Sabtu Pagi ERA’ bersama Namie dan Hawa Rizwana; ‘Carta ERA 40’ bersama Elly Mazlein @ Lina Pom Pom; ‘Flow ERA’ bersama Zahier; ‘Hallyu ERA’ bersama Munaa Bella; dan “Lagu Baru Nak Up” bersama Fazziq.

Untuk maklumat lanjut, layari era.syok.my atau ikuti platform media sosial. 

Ulasan daripada Hani Fadzil, Pengurus Kandungan ERA

“Kami teruja untuk meraikan ulang tahun ke-25 ERA yang merupakan bukti semangat dan dedikasi pasukan kami kepada para peminat yang memberi sokongan untuk segmen-segmen terbaik yang merangkumi 3 Pagi ERA, ERARATHON, Gempak Hit ERA, 101 ERA dan PM40 ERA. Oleh itu,  kami berbesar hati untuk memperkenalkan ERA terkini dengan segmen hujung minggu yang diperbaharui, termasuk Super Safee ERA bersama Safee Sali, Seram Sabtu ERA bersama personaliti misteri ERA, serta Throwbaek ERA dan Soundtrek ERA. ERA akan sentiasa menawarkan kandungan menarik bukan sahaja melalui corong radio tetapi juga menerusi platform digital, sekali gus mengekalkan identiti kami sebagai penanda aras dan pencipta arah aliran dalam industri radio tanah air. Kami juga berterima kasih atas sokongan yang diberikan oleh peminat ERA selama 25 tahun ini.”

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.