#ThrowbackThursday | Sidang Media Abang Long Fadil 3

Thursday 3 August 2023


I was sooooo excited to join Sidang Media Abang Long Fadil 3 for so many reasons. Satu, sebab ada ramai cast yang datang. Dua, sebab Skop Productions. 3, sebab ada JoZan. Nampak banyak sangat beza kalau dapat jemputan dari syarikat produksi besar macam Skop Productions ni. Tempat eksklusif, cantik pulak tu. Deco and props pun meriah. 

I mean, look at this!!!!





Me and my sister datang awal masa ni sebab naik tren, turun dekat MRT Phileo Damansara lepastu ambil Grab sebab The Grounds terletak di bahagian dalam sikit dari stesen MRT tu. Bila datang awal boleh ambil seat depan, boleh tengok kawasan sekitar jugak. Masa ambil gambar ni Johan dengan isteri dia, Ozlynn baru sampai. Tinggi betul Ozlynn in real life, cantik pulak tu. Tak lama lepas tu Zizan pulak sampai so it's time to start the event sebab main cast dah sampai. 

At first I pilih seat kedua dari depan lepastu tukar sebab takut duduk belakang Syafiq Yusof tapi macam tah pape jugak pilihan tu sebab I nak record video masuk TikTok. Nasib baik lah hp adik cun jugak kualiti dia. 


Well, this is my view for that event. Ada Shuib, Wak Doyok, Elizabeth Tan, Maya Karin, Natasha Hudson, Danielle Sya duduk sebaris dengan I. Masa Maya Karin buat IGstory, laju je angkat tangan buat peace sign like typical pose ever. 

Masa ni kes Covid baru nak reda jadi senyum pakai mata je dengan Lizzy dekat sebelah sana. Comel sangat tengok Lizzy nyanyi lagu Payung, lagu tema filem Abang Long Fadil 3. 


Press conference tak rasa lama pun sebab semua terhibur dengan cerita Johan dengan Zizan especially pengalaman diorang shooting di bulan puasa. Banyak jugak lah punchline yang JoZan bagi masa ni lepastu mimic Dato' Yusof Haslam dengan Syafiq Yusof. Settle sidang media dapat makan tapi tak sempat nak makan sebab join one on one session interview dengan Zizan kemudiannya Johan. 


Selesai dengan interview session, pergi menyembang dengan Lizzy. Sebenarnya nak ambil gambar tapi saja ajak borak sebab nak tahu status dia. Nak interview tapi tak berani lagi masa ni. 



Me: Lizzy suka berlakon dalam movie genre apa?
Lizzy: Action!! I kalau dapat offer movie action memang tak tengok skrip dah, I terus cakap ye. 





I nak bergambar dengan Maya Karin jugak tapi muka dia serious sangat masa tu so I just senyum pastu pergi makan. Faham tak 90s kid trauma dengan cerita Pontianak Harum Sundal Malam tapi admire Maya Karin's beauty? Kalau dia senyum brightly masa tu maybe I had that courage to request. Anyway I really had fun at this event. Thank you Skop Productions and Astro Shaw for inviting me :)

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.