OR1 FM dengan WONDA Kopi Tarik, Stesen Radio Sempena Hari Kebangsaan

Wednesday 30 August 2023


WONDA Kopi Tarik dan Astro Radio melancarkan stesen radio paling original di Malaysia, OR1 FM dengan WONDA Kopi Tarik, sempena Hari Kebangsaan

• Dianugerahkan Malaysia Book of Records untuk ‘Most Radio Stations to Broadcast The Same Feed Simultaneously’

• 17 stesen radio dalam 4 bahasa

• Siaran kandungan sama secara serentak untuk 18 jam, buat pertama kali

• Menangi sebahagian wang tunai RM30,000 dengan peraduan-peraduan di SYOK Live

Kenny Ong, CEO, Astro Radio and Director, Astro Media Solutions; Priya Dharshini, Head of Content, Astro Radio; Amy Gan, Vice President of Marketing, Etika; Jwan Heah, Chief Marketing Officer, Malaysia Book of Records; alongside Astro Radio announcers at the launch of OR1 FM with Wonda Kopi Tarik.

Sempena Hari Kebangsaan Malaysia, para pendengar boleh menikmati OR1 FM dengan Wonda Kopi Tarik, Selera Original Malaysia, yang dipersembahkan oleh Astro Radio dan Etika. Untuk pertama kali, OR1 FM dengan Wonda Kopi Tarik akan menggabungkan 17 stesen radio dari 4 bahasa – Melayu, Inggeris, Cina dan Tamil – untuk mencipta pengalaman radio paling original, dari 6 pagi, 30 Ogos hingga 31 Ogos 2023, di udara dan di aplikasi SYOK. Hari ini, OR1 FM dengan Wonda Kopi Tarik menerima anugerah daripada Malaysia Book of Records untuk ‘Most Radio Stations To broadcast The Same Feed Simultaneously’, yang diserahkan kepada Astro Radio dan Etika.

Di OR1 FM dengan Wonda Kopi Tarik, para pendengar boleh menikmati susunan lagu-lagu kegemaran rakyat Malaysia, peluang menang wang tunai serta berhibur dengan perbincangan menarik dalam pelbagai bahasa yang mempamerkan keaslian dan keunikan Malaysia.

Semasa acara ini, pendengar boleh menikmati siaran unik dalam pelbagai bahasa yang mengetengahkan kepelbagaian budaya serta menunjukkan keaslian Malaysia, sama seperti Wonda Kopi Tarik, Selera Original Malaysia. Pendengar juga boleh mendapatkan kemas kini berbentuk gambar dan video dari OR1 FM dengan Wonda Kopi Tarik menerusi laman media sosial di kesemua jenama radio dan melihat lebih daripada 60 personaliti-personaliti radio kegemaran mereka menggayakan pakaian tradisional yang pelbagai. Sebagai tambahan, pendengar juga berpeluang membawa pulang sebahagian wang tunai bernilai RM30,000 melalui peraduan-peraduan di aplikasi SYOK, dalam tempoh siaran. Untuk sertai, ikuti langkah mudah berikut:

• Pertama, buka aplikasi SYOK atau layari bm.syok.my

• Peserta perlu daftar masuk atau daftar akuan untuk menyertai peraduan

• Klik di pautan ‘Video’, sertai peraduan dan jawab soalan-soalan dengan betul

Amy Gan, Vice President of Marketing, Etika, explains the highlights of Wonda Kopi Tarik, the Original Malaysian Taste.

Naib Presiden Pemasaran Etika, Amy Gan berkata, “Untuk kami di Wonda, tiada apa yang lebih melambangkan Keaslian Malaysia, selain daripada kepelbagaian warisan budaya, kaum dan bahasa kita. Di kesempatan sambutan Merdeka, kami berbesar hati bekerjasama dengan Astro Radio untuk membawakan anda OR1 FM dengan Wonda Original Kopi Tarik, program pertama seumpamanya yang ke udara secara serentak selama sehari, di 17 stesen radio dalam 4 bahasa. Kami telah mengumpulkan gabungan kandungan menarik yang bukan sahaja menghiburkan, tetapi menyerlah dan meraikan Keaslian Malaysia serta pelbagai hadiah untuk dimenangi!”

Tambah Amy, “Ini adalah cara kami untuk menunjukkan penghargaan dan mengucapkan terima kasih kerana menjadikan kami Kopi Tarik di dalam tin yang paling digemari di negara ini.”

Kenny Ong, CEO, Astro Radio and Director, Astro Media Solutions, shares insights on OR1 FM with Wonda Kopi Tarik.

Kenny Ong, Ketua Pegawai Eksekutif, Radio Astro dan Pengarah, Astro Media Solutions, berkata, “Muzik melangkaui semua kaum dan bahasa; mencerminkan kekayaan budaya yang pelbagai di Malaysia. Melalui perkongsian strategik Astro Radio-Etika, pendengar radio di Malaysia bersatu pada Hari Kebangsaan ini di OR1 FM dengan Wonda Original Kopi Tarik di 17 stesen dan 4 bahasa kami, berkongsi perbualan dan muzik yang unik. Ini adalah kali pertama, kami mencuba sesuatu yang begitu berani dan mengubah kebiasaan, serta kami juga menerima banyak pujian dan maklum balas positif daripada semua pihak berkepentingan untuk gabungan hiburan unik yang memberikan pengalaman berharga untuk 16.3 juta pendengar mingguan kami, tentang makna sebenar sebagai rakyat Malaysia.”

(Left-right): Jwan Head, Chief Marketing Officer, Malaysia Book of Records; Amy Gan, Vice President of Marketing, Etika; and Kenny Ong, CEO, Astro Radio and Director, Astro Media Solutions; at the award presentation ceremony.

Untuk maklumat lanjut ikuti Astro Radio di kesemua platform media sosial.

************************************

About WONDA

Made with premium quality Arabica coffee beans that serve up a ‘just brewed’ taste, WONDA Premium Coffee delivers the perfect touch of delicious freshness that will awaken your senses. Introduced in Malaysia by Etika Sdn Bhd, WONDA Coffee is a leading brand in the Land of the Rising Sun. The premium ready-to-drink (RTD) coffee offers the smooth taste of freshly brewed coffee in nine unique variants: Original and Mocha, which contain more than 50% premium Arabica coffee beans; Latte, which is made from a French vanilla flavoured creamy concoction; Kopi Tarik, which offers a truly creamy local taste, Extra Presso, which delivers a stronger coffee taste; Milk Coffee and Mochaccino, which contain 100% premium Arabica coffee beans and offer milkier, smoother and chocolatey experiences; Zero Max Original and Latte which offer rich and full-bodied coffee taste without added sugar; Extra Shot Black & Milk Coffee which gives you the additional coffee doze of in a single can of coffee. WONDA Coffee also offers their WONDA 3-in-1 Premium Coffee that is made with Arabica blend and fine blend which delivers a great coffee experience in three variants: Kopi Tarik, which is full-bodied and has a creamier texture just like the local favourite; Original, carries the classic and authentic coffee taste with the perfect balance between coffee and milk.

About ETIKA

One of Malaysia's leading drink distributors, Etika Sdn Bhd is the official bottler for PepsiCo in Malaysia. Etika Sdn Bhd markets and distributes some of PepsiCo's global brands such as Pepsi, Tropicana, Mountain Dew, Revive Isotonic, Mirinda, 7UP, Lipton Ice Tea, MUG, Gatorade, Sting and Evervess, as well as Kickapoo (a Monarch trademark) and its own range of products which include WONDA Coffee, Goodday Milk, Calpis, Dairy Champ, Hijrah, Chill Asian Drinks and Bleu.

About Astro Malaysia Holdings Bhd

Astro Malaysia Holdings Berhad (Astro) is Malaysia’s leading content and entertainment company, serving 5.5 million homes or 69% of Malaysian TV households, 8,600 enterprises, 18 million weekly listeners across FM radio and online, 7.8 million digital monthly unique visitors and 3.3 million shoppers across its TV, radio, digital and commerce platforms. We serve Malaysians with 3 distinct services – Astro Pay-TV, NJOI Prepaid and sooka, our own OTT for the millennials; and Astro Fibre, our own broadband service, offers greater value with its content-broadband bundles.

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.