Aunty Reporting For Duty’ Cabar Norlia Ghani, Engku Faridah, Rosnah Mat Aris, Didie Alias & Noorkhiriah

Wednesday 30 August 2023

Bersempena dengan bulan kemerdekaan, Astro Warna bawakan  satu lagi program komedi variasi terbaharu yang mencabar barisan selebriti senior wanita iaitu Norlia  Ghani, Engku Faridah, Rosnah Mat Aris, Didie Alias dan Noorkhiriah mengharungi pelbagai pekerjaan  rakyat Malaysia dalam ‘Aunty Reporting for Duty’. Program ini turut memaparkan pelbagai reaksi spontan dan mencuit hati apabila ‘aunty aunty’ ini terpaksa melakukan pekerjaan yang tidak pernah  terlintas dikepala mereka.


Menerusi sembilan episod, barisan ‘Aunties’ yang berusia antara 74 tahun – 46 tahun ini diberi tugas untuk mencabar diri mereka dalam pelbagai pekerjaan yang menguji fizikal, mental dan emosi  termasuk sebagai nelayan, pramugari, renjer hutan, atlet, mekanik serta bidang-bidang yang  memerlukan kepekaan dan teknik yang betul seperti paramedik. Pelbagai reaksi dan aksi lucu bakal  disaksikan penonton apabila realiti dan karakter sebenar setiap barisan selebriti senior ini yang tidak  pernah diketahui oleh khayalak ramai, terkeluar semuanya dalam ‘Aunty Reporting For Duty’.

Pengurus Saluran Astro Warna, Idlan Zahari berkata, “Jika sebelum ini penonton hanya melihat  lakonan mereka dalam drama-drama, telefilem dan sebagainya, tetapi kini dalam ‘Aunty Reporting  For Duty’, kita bakal menyaksikan realiti karakter dan perangai sebenar mereka diluar set  pengambaran. 


Karakter barisan selebriti yang kita tampilkan dalam program ini, pastinya sangat ‘relatable’ dan dekat  dengan penonton, dan cuba anda bayangkan jika ibu, makcik atau nenek kita dalam situasi itu? Anda tidak akan kering gusi menyaksikan kerenah lima ‘Aunties’ ini melakukan pekerjaan luar dari  keselesaan mereka yang belum pernah dipaparkan di mana-mana platform. Program ini juga telah membuktikan bahawa usia dan jantina bukanlah penghalang untuk mempelajari sesuatu yang baharu, 
yang luar dari keselesaan kita”.


Aunty Reporting For Duty’ akan ditayangkan pada setiap hari khamis, bermula 31 Ogos 2023, jam  9.00 malam secara eksklusif di saluran Astro Warna (107). Rancangan ini turut boleh distrim  menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel. Alami  pengalaman Astro Baharu. Strim tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box. Untuk melanggan Pek  Primary, WhatsApp “NAK ASTRO” ke 03-9543 3838.

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.