TV Show Review | The Idol Ramyeonators (2022) Episode 0 🍜

Sunday 26 June 2022


Director : Na Young Seok
Writer : Na Young Seok
Cast : Choi Hyunsuk (Leader of Treasure), Park Jihoon (Leader of Treasure)
Production Company : tvN
Distributor : tvN, Channel Fullmoon Youtube account
Genre : Variety Show
Running Episodes : 11 episode& 2 bonus clip (14:12 minutes for episode 0)
Release Date : 15 April 2022 – 17 June 2022
Video :


Gara-gara rancangan Game Caterer YG Family, Na PD tertarik dengan kelincahan dan karakter kelakar Choi Hyunsuk dan Park Jihoon dalam program tersebut. Jadi dia jemput kedua-dua orang ketua kumpulan idol group Treasure ke rancangan dia, The Idol Ramyeonators. 

“We notice you guys dont act like idols. You guys are weirdos" – Na PD


Kalau ikutkan pada preview Rakkidol, rancangan ni dah wujud sejak 2019. Sebelum ni tak pernah tahu pula tentang rancangan ni selain Journey To The West dan 2 Days 1 Night yang dah jadi variety show terkenal kelolaan Na PD. Happy lah bila dapat tahu Hyunsuk dengan Jihoon dapat peluang muncul dalam rancangan PD kegemaran diorang sejak zaman sekolah. 

Objektif rancangan The Idol Ramyeonators ni adalah untuk merakam pengembaraan penggemar baru ramyeon untuk mencari ramyeon kegemaran mereka. Dalam masa yang sama bina karakter yang baru terhadap ramyeon. Maksudnya Hyunsuk dan Jihoon bersama team Na PD mencari bahan apa yang sesuai dimasukkan dalam ramyeon supaya dapat hasilkan resipi atau kombinasi terbaik. 


Dalam group Treasure, Takata Mashiho yang pandai masak dan bagi makan semua member yang lain. Park Jihoon boleh memasak juga tapi limited lah. Hyunsuk selalunya makan ramyeon yang mak dia masak dekat rumah je. Hyunsuk dengan Jihoon dipanggil untuk test kepakaran memasak ramyeon mereka pada bulan Mac sebab tu rancangan ni bermula dengan Episod 0. 

Jihoon : My father adds a lot of stuff in his ramyeon. I don’t like that
Na PD : Then shall we cancel this show?


Hyunsuk dengan Jihoon punya lah excited dapat join program The Idol Ramyeonators sampai cakap diorang boleh naik bot di tengah lautan luas, pergi ke pulau terpencil dan buat unggun api untuk memasak, tidur dalam gua ataupun sesuatu yang tak dijangka. Jihoon berhajat untuk pergi meluncur dalam program ni sebab dia pandai berenang. Ramyeon paling sedap dimakan lepas habis berenang sebab badan dah penat jadi nak makan makanan yang sedap. 

Memandangkan Hyunsuk dengan Jihoon dipanggil untuk ujian memasak ramyeon, jadi Na PD sediakan pelbagai jenama mi segera untuk mereka berdua masak. Dalam peti ais pula ada beberapa bahan yang diorang boleh pilih untuk masukkan dalam ramyeon. Jihoon dengan Hyunsuk pilih ramyeon jenama Buldak, Jin Jajang dan Neoguri. 


‘Based on what I saw so far, Jihoon looks like a clean guy from his appearance, but he keeps making a mess. Hyunsuk is actually tidy. Jihoon has a problem. Everything he does is always for show.’ – Na PD

Tak ambil masa yang lama pun untuk Jihoon dengan Hyunsuk masak ramyeon sebab pilih resipi yang mudah. Jihoon guna sirloin sementara Hyunsuk guna fried dumpling. Lepas ramyeon dah siap masak, masing-masing boleh rasa ramyeon yang disediakan. Comel sangat masa Hyunsuk rasa ramyeon sirloin kepunyaan Jihoon. 


Baru tengok Episod 0 dah berdekah dengan ragam dua orang leader ni. Na PD dengan team dia pun gelak besar sepanjang ramyeon test ni. Boleh nampak lah kenapa diorang jemput Hyunsuk dengan Jihoon join program mencari ramyeon tersedap di Seoul, Korea. 

Poster dengan thumbnail pun comel dan kelakar, sesuai lah dengan genre variety show yang tak putus dengan hiburan. Tak sabar nak tengok Episode 1 sebab preview mengundang sangat. By the way masa Episod 0 ni keluar, Na PD bagitahu kalau view untuk episod ni mencecah 1.5 juta, setiap kali hujan Jihoon dengan Hyunsuk akan buat vlive makan ramyeon. Pulun lah stream dalam masa seminggu and we achieved it! Yeayyyy

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

2 comments

  1. Suka betul tengok you aktif sharing pasal #K-allaboutit mcm... seronok nak baca. hehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.