Tomok Kekal Padu dan Hebat, Menggenggam Trofi Karaoke Superstar Minggu Kedua!

Wednesday 15 June 2022

Minggu kedua program realiti pertandingan nyanyian berkaraoke ‘Karaoke Superstar’ menunjukkan persaingan yang sengit antara dua selebriti dalam persembahan mereka. Dengan jumlah kemenangan sebanyak 3 kali daripada lima segmennya, penyanyi Tomok dan geng kelab peminatnya berjaya menjadi juara untuk minggu kedua, mengalahkan Adira Suhaimi yang mendapat jumlah kemenangan sebanyak 2 kali.

“Terima kasih kepada peminat saya. Saya rasa sudah nak dekat dua tahun saya tidak mempunyai show yang ada peminat, jadi terima kasih semua kerana datang,” kata Tomok sebagai penghargaan kepada peminatnya yang tetap menyokongnya setelah negara beralih ke fasa endemik.

Pengadilan kedua-dua selebriti untuk minggu kedua ini dilakukan oleh penyanyi legend dan juga juri tetap ‘Karaoke Superstar’ yang dikenali dengan komen-komen pedasnya, Mummy Mas Idayu dan disertai dengan pelakon dan penyanyi yang hebat, Zul Huzaimy.

Persaingan ini dimulakan dengan segmen pertamanya iaitu Superfans di mana wakil daripada geng peminat masing-masing membuat persembahan yang memukau untuk menang. Kemenangan pusingan pertama ini diberikan kepada peminat daripada geng kelab peminat Adira bernama Khairul Faiz dengan lagunya “Kesempatan Bagimu”. Persembahan Khairul yang juga merupakan seorang guru dan fasih berbahasa mandarin menarik perhatian Mummy Mas Idayu yang telah memberi komen yang mengejutkan dirinya sendiri.

“Saya pun tidak sangka. Ini merupakan kali pertama saya menyertai program sebesar ini dan mendapat pujian daripada juri yang memang sangat terkenal dalam Malaysia jadi saya memang bersyukur,” katanya selepas mendapat pujian daripada Mummy Mas Idayu.

Beralih ke segmen kedua yang dipanggi Karok Uji, persembahan Adira bersama wakil daripada kelab peminatnya sekali lagi berjaya meraih kemenangan dengan lagu ‘Selamat Pengantin Baru’ nyanyian Anita Sarawak. Kekurangan markah daripada persembahan Tomok bersama peminatnya dengan lagu ‘Kenanganku’ nyanyian Jeffry Din adalah oleh kerana kesalahan lupa lirik yang dilakukan oleh peminatnya secara tidak sengaja.

Pusingan ketiga iaitu Kuiz Karok Star menampilkan artis dan peminatnya yang perlu memilih jawapan paling tepat dalam kuiz-kuiz yang diberikan untuk menjadi pemenang dalam segmen ini. Geng kelab peminat Tomok akhirnya meraih kemenangan dalam pusingan ini dengan mendapat jumlah markah sebanyak 17 markah, mengalahkan geng kelab peminat Adira yang mendapat jumlah sebanyak 9 markah.

Tomok sekali lagi meraih satu markah tambahan dalam pusingan keempat yang dipanggil Mikrofon Misteri kerana dapat meneka persona selebriti rapatnya yang berada di sebalik tabir dengan betul. Ketepatan ini meletakkan markah yang seri kepada kedua-dua selebriti.

Penilaian terakhir pertandingan nyanyian ala berkaraoke antara mereka bergantung kepada persembahan mesh up mereka dalam segmen Messy Up Star, yang juga merupakan segmen penentuan juara pada minggu kedua ini. Lagu yang dinyanyikan oleh Tomok adalah ‘Ku Ada Kamu’, manakala Adira Suhaimi pula menyanyikan lagu ‘Bagaikan Bidadari’. Walaupun lambat mengumpul markah, Tomok berjaya memukau para juri dan penonton dengan persembahannya yang meletakkan dia sebagai pemenang segmen terakhir sekaligus menjadi juara untuk minggu kedua Karaoke Superstar. Pentas ini ditutup dengan persembahan Tomok dan Mikrofon Misterinya, Naqiu.

Siapakah yang akan bersaing bersama pada episod seterusnya? Nantikan episod ketiga program pertandingan berkaraoke ini di saluran Astro Ria (Saluran 104) pada setiap Ahad, jam 9 malam. Program ini juga boleh distrim secara eksklusif menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel.

4 comments

  1. zul huzaimy tu penyanyi gak ke? ingat dia berlakon je

    ReplyDelete
  2. suka kat zul huzaimy...sweet betul senyumnya,...tomok pun suka gak. pernah la ada poster tomok besar kat belakang pintu

    ReplyDelete
  3. dah lama tak tgk tv..wuaaaa..nasib ade astro go..nanti boleh tgk ulangan

    ReplyDelete
  4. Ala.. tak ada Astro.. Best tu Tomok.. huhuhu..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.