Masih Baharu Tetapi Padu, Juara Minggu Ketiga Karaoke Superstar Milik Amira Othman

Wednesday 22 June 2022

Minggu ketiga program realiti pertandingan nyanyian berkaraoke, ‘Karaoke Superstar’ menampilkan penyanyi Tajul dan Amira Othman yang bersaing antara satu sama lain dengan persembahan mereka dan peminat mereka. Dalam episod kali ini, si cantik bersuara serak-serak basah, Amira Othman berjaya menjadi juara mengalahkan Tajul dengan jumlah kemenangan sebanyak empat kali daripada lima segmen yang ada.

Amira sering mendapat pujian ‘Kar-bat!’ daripada juri-juri termasuk penyanyi dan pelakon Erra Fazira, juri tetap ‘Karaoke Superstar’ dan juga Khir Rahman yang dijemput sebagai juri jemputan pada minggu kali ini.

Dalam pusingan pertama iaitu Superfans, peminat daripada geng Amira Othman, Ayuni Sapuan yang juga merupakan seorang penyanyi sambilan berjaya mengalahkan pihak lawannya dan meraih satu mata untuk artis kegemarannya. Walaupun nyanyiannya dipuji oleh Erra Fazira sebagai persembahan yang menyayat hati, peminat geng Tajul masih tidak dapat menarik perhatian orang ramai. 

Beralih ke segmen kedua yang dipanggi Karok Uji, persembahan Amira bersama wakil daripada kelab peminatnya sekali lagi berjaya meraih kemenangan dengan lagu ‘Senggol Senggolan Cubit Cubitan’ nyanyian Mas Idayu. Persembahan Tajul dan peminatnya dengan lagu ‘Ala La La Sayang’ nyanyian Azzara band masih dipuji oleh juri-juri walaupun mereka mendapat markah yang kurang oleh kerana kesalahan lupa lirik.

Pusingan seterusnya iaitu Kuiz Karok Star menampilkan artis dan peminatnya yang perlu memilih jawapan paling tepat dalam kuiz-kuiz yang diberikan untuk menjadi pemenang dalam segmen ini. Kedua-dua pihak mendapat jumlah sebanyak 14 markah, lantas menjadikan mereka dalam tangga yang seri. Namun, soalan tambahan diberikan sebagai pemecah seri kepada mereka dan pertambahan soalan ini memberikan satu markah tambahan kepada geng Amira Othman yang berjaya meneka jawapan dengan lebih tepat. 

Dalam pusingan Mikrofon Misteri pula, kedua-dua pihak berjaya meneka mikrofon misteri masing-masing dengan betul. Namun, persembahan Tajul dan mikrofon misterinya, Zarul Husin mendapat lebih markah, lantas menjadikan dia sebagai pemenang. Penyanyi misteri Amira Othman di sebalik tabir pula merupakan Fatin Afeefa yang menyanyikan lagu ‘Jaga-Jaga’ iaitu lagu runut bunyi drama bersiri ‘I Love You Abang Bomba’ yang ditayangkan di Astro Ria.

Penilaian terakhir pertandingan nyanyian ala berkaraoke antara mereka bergantung kepada persembahan mesh up mereka dalam segmen Messy Up Star yang juga merupakan segmen penentuan juara pada minggu ketiga ini. Lagu yang dinyanyikan oleh Tajul adalah ‘Hati-Hati’, manakala Amira Othman pula menyanyikan lagu ‘Sedalam-dalam Rindu’. Amira sekali lagi meraih kemenangan dalam pusingan kali ini, lantas merebut gelaran sebagai ‘Juara Minggu Ketiga Karaoke Superstar’. Pentas ini ditutup dengan persembahan Amira Othman dan Mikrofon Misterinya, Fatin Afeefa.

Siapakah yang akan menjadi juara pada minggu seterusnya? Ikuti program pertandingan berkaraoke ‘Karaoke Superstar’ ini di saluran Astro Ria (Saluran 104) pada setiap Ahad, jam 9 malam. Program ini juga boleh distrim secara eksklusif menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel.

2 comments

  1. oh takde pulak suami ciksun up kat tiktok dia pasal rancangan ni..selalu mesti ada dia update reality show gini..bizi agaknya..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.