Starbucks | Iced Toffee Nut Crunch Latte

Tuesday 30 November 2021

Happy betul bila Krismas menjelma ni sebab decoration starbucks cantik even cup dia pun meriah dengan tema warna perayaan ni. Sebenarnya kitorang nak try Taylor Swift's Starbuck drink sebab katanya dekat mana-mana pun  sold out. 


Tengok dalam Grab tak ada pulak sebab dekat Grab ada 50% off but cap at RM7 lah so kitorang pergi lah ke cafe dia terus. Bukan jauh pun tapi sebab takut hujan. Padahal ada je basement haha malas nak guna laluan bawah tu sebab nak kena guna eskalator yang tak berfungsi dah setahun lebih. Ramai jugak orang dekat Starbucks Oasis Square ni waktu petang sebab ada group tengah buat discussion dekat situ. 

Nasib tak payah beratur lama sebab dekat kaunter tak ramai orang. So kitorang proceed la dengan air yang tengah famous tu. Tapi barista tu bagitahu air Taylor dah habis. Alaaaa je la mampu. Barista tu kabo air Taylor Swift tu bukan special pun. Iced Caramel Latte tapi guna susu non-fat. Lahhh ye ke. Dia jadi air Taylor Swift sebab Taylor ada susu non-fat je. 


Maka kitorang order je lah drinks yang diingini. Kitorang order seasonal drinks ni sebab banyak pilihan yang sedap and Iced Toffee Nut Crunch Latte jadi pilihan. Padahal tengah hujan nak jugak minum ais. Kak Nora nak Confetti Cookie Latte tapi tak nak kopi sebab dia tak minum kopi. Ms Fisah pulak Iced Chocolate Frappe. 


Gigih nak whipped cream sebab nak tengok caramel sprinkles dekat bahagian atas hehe comel! Sedap jugak lah drins ni sebab rasa toffee nut tu rasa lemak kacang dan manis. Rasa toffee nut ni lebih kurang macam rasa caramel dan hazelnut. Tak pasti lah kalau hot toffee nut latte macam mana tapi minum dengan ais memang layan. Kalau untuk vegan atau lactose-intolerant boleh tukar kepada susu soya, susu oat ataupun susu badam. 

Air Kak Nora kemain putih melepak sampaihilang deco Krismas dekat cup Starbucks tu. Rasa dia macam minum ice blended susu haha anyway we had fun lepak kejap dekat Starbucks ambik mood Krismas. 

4 comments

  1. sedapnya huhu..kita tak pernah minum starbucks haha sebab ayah tak bagi beli

    ReplyDelete
  2. sedapnya..bertahun dah ammi tak minum SBUX ni..
    dulu masa muda beli mahal rasa ok...tp sekarang beli mahal rasa ngeri je nak kluarkan duit

    ReplyDelete
  3. sedap..iced toffee tu.. yum yum!

    ReplyDelete
  4. Waaa... toffee nut crunch latte nampak sedap nanti nak cuba la

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.