Kenapa BOMBA Datang Oasis?

Monday 4 October 2021

Hari Jumaat lepas kitoang lunch dekat Kapitan sebab dah lama pulak tak lepak dekat situ tapi turun lambat sikit sebab sibuk siaapkan agreement untuk client. Terpaksa siapkan dulu sebelum makan sebab takut tak sempat siap sebelum pukul 4 petang. Dah siap baru lega nak turun lunch. Kalau tak, makan pun tak senang ye dak?

Lepas dah habis makan, tengah syok menyembang sementara nak habskan air, kitornag nampak trak BOMBA masuk perkarangan Oasis Square Ara Damansara. Sepanjang dekat sini belum pernah lagi nampak trak merah ni masuk. Kalau boss I pernah lah sekali masa office kitorang terbakar tahun 2017 hahaha


Kemain lah kitorang cepat-cepat makan pastu bayar then menempek dekat depan ni. Bak kata Danial, boleh jadi content ni. Tanya sana sini, dapat la cerita yang owner kereta Honda tu call BOMBA sebab dia nampak ada ular dekat kereta. Lama jugak ye kitorang tunggu dekat sini sebab nak tengok BOMBA tangkap ular. Dalam masa yang sama risau jugak ular tu lari dekat kitorang. Haaa tak ke naya


Akak cleaner : Tu kenapa ya? Ada apa ya?

SN : Ada ular tu kak. Ni akak lah ni tak sapu betul-betul, kan ular dah datang buat sarang

Akak cleaner : Isyhhh akak sapu lah, dari hujung sana sampai hujung sana! 

Disclaimer : Gurauan semata

*********************

Ahso : What's happening ah? Kenapa tu BOMBA datang?

Me : Ada ular dekat kereta dia

Ahso : Uisyhhh city also got snake ah? 


T.T

************************

IR : Ana, cerita ular ni mesti sampai Indonesia

Me : Aikkk jauhnya pergi sana?

IR : Tu kau tengok geng Kak Wati dah buat video call dengan orang kampung dia

********************************

Selama setengah jam kitorang tercongok dekat situ, tak nampak pun ularnya. Penat abang BOMBA tu dok belek sana sini siap terbaring sampai terhantuk dekat but kawan dia. Sudahnya kitorang naik je sebab panas. Danial dengan Ray stay lagi dekat bawah sebab nak tengok ular tu. 15 minit lepas tu diorang hantar whatsapp cakap dah jumpa ularnya. Besar katanya. 


Bila tengok gambar hmmmm k, ni lah ularnya. Biasalah #HambarJumaat

3 comments

  1. hahahah baju putih tu ularnya..besar gila.

    office lama ammi kat pacific place ara..kekadang ammi breakfast gak kat area oasis tu

    ReplyDelete
  2. Nasib nampak kan..kalau x nampak and tiba2 muncul tengah drive acaner?

    ReplyDelete
  3. Aduh.. besar bangat ularnya.. hahaha..
    Tapi ular dekat kereta ini memang tak boleh buat main.. Mungkin betul ada tapi dah lari..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.