Throwback Thursday | Majlis Berbuka Puasa RRM 2021

Thursday 13 May 2021

Beberapa hari sebelum PKP 3.0 dilaksanakan di Selangor dan KL, pihak pengurusan Ram Reza & Muhammad dah inform ada majlis berbuka puasa tahun ni di Kelab Golf Perkhidmatan Awam untuk HQ dan branch Petaling Jaya. Walaupun ramai yang join tapi semua follow SOP dan semua yang hadir negatif dari covid-19. 

Jenuh juga mencari tempat yang sesuai sebab managing partner nak hall kecil khas untuk majlis pemberian duit raya kepada semua lawyer, staff dan training associates RRM. Dekat KPGA je lah yang sediakan hall kecil supaya acara tak terganggu dengan tetamu luar yang lain. Majlis bermula pukul 6 petang dengan ketibaan semua warga RRM dan juga tetamu jemputan dari firm lain yang bekerjasama dengan RRM dalam beberapa kes besar sebagai penghargaan kecil kepada mereka. Ada yang dijemput tapi tak dapat datang. 

Buat majlis dekat KGPA ni agak memudahkan tetamu sebab kawasan parkir bertingkat yang disediakan secara percuma, ada surau yang luas dan toilet yang bersih. Kitorang datang melenggang bawak perut je lah masa tu. Seating dalam majlis ni ditentukan dengan cabutan bertuah. Bukan cabutan bertuah yang dapat hadiah tu tapi cabutan dari box dapat table yang mana. 

Awalnya I dapat Table 5 tapi disebabkan dekat meja tu ramai sangat branch Oasis so kena pindah duduk dekat Table 3. Duduk sebelah senior partner Ms Aida dengan Kak Nurul. Okay je sebab memasing banyak mulut. Ada je benda nak menyembang. 

Untuk hos majlis berbuka puasa tahun ni, Ms Farhana Idros jadi penyeri. Kira asah balik bakat dia sebagai emcee. Kemudian bacaan doa oleh En. Raden dan seterusnya ucapan perasmian dari Managing Partner, En. Hisham. Lepastu sesi pemberian duit dan sampul raya RRM. 

Tahun lepas duit raya tu tak banyak la sebab PKP 1.0 kitorang terjejas teruk tapi kali ni terasa lah manis tu sikit. Sampul raya pun cantik! 

Habis je sesi pemberian duit raya, semua bergambar dekat tangga ikonik KGPA ni. Since photographer tak datang, kitorang minta tolong stranger je. Nasib lah dapat gambar cenggini. 

Habis je bergambar terus beratur dekat kaunter kambing. Makanan sedap confirm lah paling panjang barisan dia kan? Kaunter dekat KGPA ni tak banyak sangat macam dekat hotel lain. Ada kaunter kambing bakar, Roti John, Satay, Ikan Bakar, aneka bubur, mi kari, kueytiaw sup, yong tau fu, nasi berlauk, salad, sambal dan kerabu, buah-buahan, aneka kuih-muih dan kaunter air. 

Tak banyak sangat pilihan makanan even air pun sikit je tapi okay lah sebab teh tarik yang penting. Dah habis pun kita mintak dia refill sampai kaunter tutup pukul 10 malam. View dekat sini pun cantik especially time sunset tapi tak sempat nak bergambar pun bila ramai yang datang lambat. Kalau tahu dah datang sebelum pukul 5 haha


Nasib baik lah lighting dalam hall ni pun cantik jugak walaupun dah malam so boleh la bergambar dengan Zahra & Amy before balik. 

Sebelum majlis bersurai, kitorang plan untuk buat birthday surprise dekat En Hisham since birthday dia jatuh pada Raya Pertama. But since tak boleh beraya dekat rumah dia tahun ni jadi kitorang buat early celebration. 

Anyway, thanks Ram Reza & Muhammad untuk pemberian duit raya tahun ni. Semoga tahun depan lebih banyak jumlah duit raya tu hihi

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.