First Time Makan Kuih Talam Tokyo!

Saturday 29 August 2020

Khamis lepas our top client datang bawa kuih Talam Tokyo untuk semua staf dan lawyers makan masa minum pagi.


Serious talk, this is my first time jumpa kuih Talam Tokyo. Selama ni makan kuih talam yang original je, Kuih Seri Muka yang Cindai selalu buat tu - atas lapis hijau, bawah pulut nasi putih. Kadang-kadang je makan perisa keladi ataupun jagung dengan durian. 

Talam Tokyo ni berbeza sikit bila dia ada biasan warna merah dekat bahagian bawah yang pulut tu. Lapisan still warna hijau muda lah. Dekat bahagian tengah pula ada tambahan sagu jernih, nyiur dengan soohoon. 


Kalau tengok dekat gambar tu nampak lapisan bawah macam berlemak dan lapisan bawah tu la paling sedap! Bila makan kuih ni melt dalam mulut pergghhh memang sedap lah lepastu ada rasa manis santan dengan nyiur. Nasib baik ingat orang belakang, kalau tak dah kembung dah perut makan kuih Talam Tokyo ni. 

Nak buat sendiri memang tak rajin tapi kalau ada yang jual boleh la beli nanti. Kalau mahal pun berbaloi lah sebab sedap. Siapa tak pernah makan lagi nanti try lah. Sedap!!

4 comments

  1. wah..first time dgr ni..mesti sedap..:)

    ReplyDelete
  2. First time tahu tentang kuih ni. Kuih seri muka pernahlah try.

    ReplyDelete
  3. kenapa kuih talam tokyo... i mcm excited if they masukkan rasa macha dalam tu...

    ReplyDelete
  4. Pernah nampak cuma tak berani nak rasa tapi lepas Farhana buat review ini macam teringin pula nak rasa..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.