Blog Performance Januari 2020

Sunday 2 February 2020

Orang kata selalunya bulan Januari ni lambat sangat nak bergerak tapi bila masuk Februari, dah mula tambah speed tup tup dah habis first quarter. Selalunya lah. 

Bulan Januari ni agak positif setakat ni sebab PV cantik je walaupun tak cecah target idaman. 

1. PV


Kalau sebelum ni graf flat lepastu jatuh merudum lepastu naik tapi kali ni berbeza sebab cantik je naik. Kalau jatuh pun tak lah curam sangat. Sekarang ni dah spend masa untuk blogwalking dalam 10 blog setiap hari. Nampak lah perbezaan yang ketara tu sampai Januari boleh lepas target al time stats - 660k. Untuk Februari, mungkin boleh cecah sampai 690k pulak? 

2. Posts


Bulan lepas sedih sebab Montlhy Popular Post paling rendah cecah 10 tapi kali ni dah naik balik walaupun post yang sama tak berubah-ubah sangat pun. Bulan Januari, post pasal nCov lah jadi perhatian sebab hot global topic. 

3. Keywords


Keywords bulan Januari agak aneh-aneh sebab panjang satu hal, mungkin relate dengan entri yang pernah ada atau mungkin tidak. Apa pun, harapnya berjumpa lah dengan apa yang dicari. 

4. Audience


I dah mula hilang penyumbang audience yang agak besar jugak lah kepada blog ni which is India. Rasanya entri Bollywood banyak je bulan Januari ni or ermmm maybe not? Yang request entri untuk Bollywood pun tak start buat lagi. Ada yang terperam lama dalam draft. Dah boleh dah kot siapkan. 

5. Bilangan Entri


Untuk azam tahun 2020, I dah berjaya pecahkan rekod malang bulan Januari bila entri mencecah 45 posts. Ni semua gara-gara azam nak dapatkan jumlah entri sebanyak 2k. Too early to celebrate but it's a good start kan? Harapnya tak jadi macam tahi ayam la, awal-awal je panas kemain. 

9 comments

  1. wah..tahniah..tinggi pv dia..:)

    ReplyDelete
  2. Farhana, kat mana nak tgk semua report ni ya? almaklumlah zira sendu2 ni baru bukak blog balik hahaha kena belajar semua dari bawah balik. kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog report tu dekat bahagian tepi dashboard, ada tab Stats. Klik je kat situ nanti keluar semua daily/weekly/monthly/all time :)

      Delete
  3. Alhamdulillah tahniah. Keep fighting 💪

    ReplyDelete
  4. selamat maju jaya dalam dunia blogging..hehe

    ReplyDelete
  5. Yeah!! Tahniah Farhana.. Kak Sha lupa nak buat untuk bulan Januari punya performance.. huhu..

    ReplyDelete
  6. perghhh 45 entrii! hebak hebakk. tahniah! moga bertambah tambah content dan views :D (dan semangat rajin) hahaha

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.