Blog Performance Mei 2019

Saturday 1 June 2019

Lagi berapa hari je lagi nak beraya so malam ni nak pulun siapkan semua entri tertunggak walaupun tak mampu dan tu hanya angan-angan semata sebelum balik kampung tapi entri yang ni entri wajib lah sebelum update entri lain. 

Since tengah 'berehat' sementara cari kerja baru, boleh lah update blog ni setiap hari pastu join paid event dan berbalas komen dekat Malaysia Lifestyle Blogger walaupun beberapa kali je dan perasan ada yang tak balas pun komen macam dalam syarat tu. Hmmm

But lets just skip that, because that wasn't the main story in here. 

1. PV

Last month dah kabo awal-awal tak nak set target sebab asyik tak mencapai target sejak G+ dah tak wujud. Baru je dapat tahu yang G+ dah dibuang oleh Google sebab tak mendapat sambutan. One of the reason my stats tak mampu nak cecah 1k per day. Hari tu je lah lepas ikut tips KC, cecah sampai 900 lebih but still susah nak dapat 1k. 


Tu yang naik 2k tu sebab Israel datang bom lagi bulan ni. Selalunya datang sampai 5k, kali ni seribu lebih je. Monthly PV turun ye berbanding bulan lepas, 18k. Cincai cincai tambah dapat lah 469k, entah bila nak mencanak sampai 500k ni berangan lah sampai ke hujung tahun. 

Lepas raya ni target nak fokus cari kerja so tak tahu lah macam mana kisah blog ni. Ada tu ada lah, kalau tak ada tu mustahil tapi nak set target tu memang idok le.


2. Post


Bulan lepas agak meriah ye post Shell Out Izi Stesen setiap minggu maintain dalam popular post. Berbaloi jugak lah kucar-kacir update lirik lagu Tak Dapat Raya - Floor 88 ft Baby Shima sebab tak pernah keluar lagi dari popular post since update. 

Nothing much pun all time popular post, entri yang sama je cuma pelik kenapa Drama Review Gantung tak masuk dalam list padahal view dah cecah 6k views


Tak mampu nak guna Google Analytics bila up entri blog performance ni sebab GA tak detect link. Dah puas godek pun sama jugak so give up je lah buat masa ni. 

3. Keywords


Kalau bulan lepas banyak keywords pembedahan plastik yang muncul tapi bulan ni penuh dengan penderma buah pinggang dan tampal gigi. Hope my post helps you guys. 


 4. Bilangan Post
Dari 5 entri je dah naik cecah 46! Sebenarnya target nak cecah sampai 60 tapi demam pulak 2 hari ni memang tak ada mood lah nak update padahal banyak je benda nak update. Cannes Fashion Files pun ada lagi 4 pending entries, movie review lagi 3 and other stuff. 

Tak sihat satu hal, tengah touch up blog satu hal jugak. Nak try error coding pun dah ambil masa berjam itu pun belum tentu memuaskan hati. Ni pun stop kejap sebab banyak lagi benda nak buat. So that's all for now. Maaf ye tak sempat nak balas kunjungan yang datang ke sini. Nampak je komen tu, nanti akan dibalas. Mungkin lepas raya kita bom pulak ruang komen orang. Selamat beraya!

8 comments

  1. Wow..terbaik...teruskn usaha farhana..

    ReplyDelete
  2. Tahniah
    Boleh target setengah juta ni.

    ReplyDelete
  3. waahh Tahniah.. Sy dah tak mampu nak tulis entri byak2.. haha target 15 entri sebulan pun tak sampai.. apapun keep on blogging :)

    ReplyDelete
  4. Wow.. tinggi juga tu 900.. Kak Sha pun dah suam-suam kuku.. Tu yang malas nak target tu.. Ada-ada jelah.. Sekarang ini memang enjoy update entry dan berbalas komen di blog kengkawan.. Ada view, adalah.. Takde tu kira nasiblah.. hehehehe

    ReplyDelete
  5. Tahniah, Kak Farhana. Semoga terus berjaya dalam dunia blogging.

    ReplyDelete
  6. aida ni sejenis blogger yg tak cek semua ni, farhana.
    bila terbaca ni, baru la sibuk cek :)
    if not, just blogging santai-santai.
    sendiri takde masa nak blogging dgn tegar hi hi hi hi...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.