Pokok Bunga Baru

Saturday 22 June 2019

Dah lama tak update pasal pokok dekat rumah ni. Dulu asyik tanam pokok untuk dibuat makan je. Sekarang ni macam eh bosannya tak ada penyeri dekat rumah ni. 

Pernah je beli Cala Lily dengan bunga bawa tuah masa raya cina haritu tapi semua dah mati dah. Habis raya cina je mati. Apoooo


Since nak tanam pokok ros jepun mudah sangat, kerat je batang dekat tepi jalan pastu cucuk dalam pasu dekat rumah. Lepas beberapa minggu tu membiak dengan jayanya. Tapi ambil masa jugak untuk dia keluar bunga. As for now baru ada 3 kuntum bunga itupun berapa kali je kembang bersama. 


Ada jugak pokok bunga lain tapi tak tahu nama dia. Entah masa bila tanam pun tak tahu. Rasanya dia datang sekali dengan pokok lain masa ambil pokok dekat rumah mak. 

Masa nampak macam nak cabut tapi cepat betul dia membesar. Rasa kesian pulak nak cabut so biar je dia dekat dalam pasu tapi jarang la ambil peduli. Sebab tak tahu dia pokok apa. 

Minggu lepas dia keluarkan bunga dia which is sooooo cantik! Dah la warna purple, my fav! Nasib baik tak buang dulu. 



Balik kampung haritu dah kidnap pokok keladi dekat tok. Minggu ni nak balik Sabak nak ambik pokok keladi menjalar nak letak dalam bilik air dengan bilik tidur. I'll update once dah hias okay. 

7 comments

  1. Thanks for sharing this post. I am very interested in this topic. This entails guide remedy, aligning of the backbone to enhance correct functioning or the pet's Bentleigh vet clinic physique and correct train. Chiropractic remedy isn't often painful for the animals, however they could develop gentle soreness after the remedy which is simply regular, to permit for the adjustment to happen.

    ReplyDelete
  2. pokok bunga senang nak jaga, sekarang ni saya suka pokok melur/jasmine sebab nak nampak putih suci je..hehe.
    dan pokok ros jepun ni paling senang nak tanam, bila berbunga memang nampak cantik je.

    ReplyDelete
  3. Tanam bunga untuk terapi mata dan minda

    ReplyDelete
  4. kat umah kita pun ada dua jenis pokok yang berbunga...satu tu kemunting cina warna putih, senang sangat membiak..satu lagi yang tuan rumah tanam dari dulu...euphorbia..

    ReplyDelete
  5. atotooo comell jee keluar satu bunga purple kecik dia tu hehehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.