Memburu Sticker Treasure Hunt

Wednesday 20 March 2024

Sebelum puasa haritu cari barang office kejap dekat Lotus Mutiara Damansara sebab stok dekat Lotus Ara Damansara dah banyak habis. Dah settle dekat situ singgah kejap dekat Home Pro sebab nak cari baldi besar. 

Masa masuk dekat main entrance terdengar announcement staff dekat situ bagitahu ada peraduan tengah berlangsung. Home Pro dah sembunyikan sticker Treasure Hunt jadi sesiapa yang terjumpa boleh menang hadiah lumayan. 

Awal tu macam ignore je sebab nak singgah cari satu item je kan tiba-tiba rasa nak belek jugak kot-kot lah ada walaupun tahu tangan ni tak pernah ada ong. Masa buat pengumuman tu dia tak tunjuk pun bentuk atau rupa sticker Treasure Hunt tu macam mana. Bila tengok dekat semua shelf nampak lah sticker bear ni dekat beberapa tag harga barang dekat situ. Ada yang obvious macam ni, ada yang tersorok nampak kepala atau telinga maskot Home Pro je. 



Dari satu shelf, membawa ke section yang lain. Ada warna biru, warna hijau, putih dengan merah jambu. Sakan lah kitorang kumpul sticker tu. Mana yang tinggi je kitorang tak ambik sebab tak sampai. Adik sampai terpele'ot nak dapat hadiah punya pasal. 



Banyak lah kitorang kumpul sampai tak cukup genggaman tangan tu. Lepas dah puas hati, dah scan semua tempat, dah kumpul sticker banyak gila baru pergi ke kaunter Customer Service untuk redeem hadiah. Dalam kepala dah berangan boleh dapat air fryer tak pun vacuum cleaner. Dapat TV pun masyuk jugak. 

Sekali bila pergi dekat kaunter, dia kata tu bukan sticker Treasure Hunt yang dimaksudkan. Lahhhhh penat je kutip sampai satu jam dekat dalam tu rupanya salah sticker. Kitorang pun berlalu pergi dengan pengajaran hidup yang mengecewakan hshshs

Tak tahu lah sticker maskot Home Pro ni untuk apa, mungkin untuk restock barang dekat dalam kedai kot. Kesian lah staff yang kena masukkan balik tag ni. I mampu minta maaf je lah. 

3 comments

  1. Patut diorang bagitau sticker yang macam mana kena cari.

    ReplyDelete
  2. Ya Allah tergelak saya baca endingnya hahaha

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.