Starbucks | Strawberry Pie Cream Frappucino

Tuesday 21 March 2023

 

Ngam betul mood happy kena belanja Starbucks dengan partner bila Starbucks keluarkan edisi Strawberry Hap-pie-ness, gabungan strawberry dan juga matcha. Since I tak berapa gemar jus strawberry jadi tak pernah rasa nak try pun drinks dari edisi ni. Yang ni Husna punya tapi sama-sama pakat rasa sorang sikit sebab nak tahu ngam tak ngam. 

Dalam Strawberry Pie Cream Frappucino ni ada sirap strawberry  digabungkan dengan susu dan ais kisar. It just a simple ingredients in one drink. Yang buat minuman ni jadi comel bila barista tabur Strawberry Cookie Crumble dekat whipping cream di bahagian atas tu. 


Finishing looks dia cantik, sama macam dalam poster sebab ada sprinkles warna pink dengan kuning lembut. Rasa dia pun comel macam makan kek strawberry ataupun Strawberry Sando. Manis tu confirm lah tapi tak lah over sangat. Kalau nak belanja orang, try la bagi Strawberry Pie Cream Frappucino  sebab cantik dan sedap. Kalau beli minuman ni dan bayar guna kad boleh dapat extra 50 Bonus Stars so it's a double happiness. Eikkssss!


Btw I'm a bit disappointed lah dengan Iced Matcha Latte sebab rasa rumput. Tersilap sebenarnya, patutnya ambik Iced Green Tea Latte sebab green tea yang sedap bukannya matcha. Lepas ni nak order Iced Jasmine Clementine Pure Green Tea Latte sebab air Ayuni beli tu sedap. Bau jasmin tak kuat tapi kalau kuat pun I suka je sebab wangi. 

Selalunya kalau pergi Starbucks boleh je request nak paperbag sebab kitorang suka beli banyak tapi this time pilih holder biasa ni je bila barista bagitahu paper bag dah kena charge RM1.50. We're like mehhhh itu pun nak charge T.T

Anyway thanks to Ms Hanim sebab belanja kitorang Starbucks! 

5 comments

  1. laa... dah kena caj pulak ya pb tu, tapi seris, memang comel sgt SPC tu.

    ReplyDelete
  2. Muahahhaaa rasa rumput jujur sangat nih!

    ReplyDelete
  3. Memang cantik pun.. Sweet je kalau orang yang belikan..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.