TREASURE Sembang Pasal MALAYSIA

Sunday 19 March 2023

9 Mac 2023, TREASURE dah sampai ke Malaysia tapi tak ramai yang dapat pergi ke KLIA untuk sambut kedatangan diorang sebab TREASURE sampai pun on weekdays. Ramai yang tengah kerja, ada yang busy dengan exam dan kelas. Yang kelapangan je dapat jumpa TREASURE dekat sana itupun sampai 4 hingga 5 jam juga lah. 

10 Mac pula TREASURE jala-jalan dekat KLCC sebab Dek Wawan nak makan donut. Letops dek, makan donat nak dekat KLCC je tapi sepanjang diorang dekat KLCC tu tak nampak pulak tangan masing-masing pegang donat. Pegang kopi Starbucks ada lah. Makan pula dekat Madam Kwan. 

Kecoh masa TREASURE jalan-jalan dekat KL tapi kecoh dekat Twitter je lah sebab tak nak kacau privasi diorang, lagipun diorang busy buat content TREASURE MAP World. Masa tu ada Hyunsuk, Haruto, Jeongwoo dan Junghwan. The rest tak tahu pergi ke mana. 








Dalam vlive, Hyunsuk bagitahu yang Malaysia ni panas sangat! Hyunsuk tak suka musim panas tapi disebabkan Korea dah terlampau lama sangat sejuk jadi dia suka dengan cuaca panas. Hyunsuk kata sebab cuaca panas, dia boleh pack baju yang nipis je untuk jalan-jalan di Malaysia. 

Sesampai je di Kuala Lumpur, Hyunsuk tertidur sebab tu dia tak sempat nak join live Jihoon, Junkyu, Yoshi dengan Haruto waktu malam di hotel tu. 

Keesokan harinya Hyunsuk jalan-jalan di Kuala Lumpur tapi tak boleh cerita banyak sebab nanti akan terkeluar spoiler untuk content T-Map World. 

Yang pastinya masa jalan-jalan tu dia pergi ke KLCC sebab ramai fans yang cadangkan. Hyunsuk kagum dengan keindahan alam semulajadi dekat kawasan KLCC sebab cantik dan cool! Hyunsuk suka sangat sebab dia suka gabungan nature dan bandar yang ada di situ. Hyunsuk kata dia tak beli apa-apa dekat KLCC.

Untuk Hello Asia Tour Kuala Lumpur, Hyunsuk tertanya-tanya tentang Malaysian Teumes! Semua orang pakai baju dengan warna tema yang sama, baby blue dan putih. Ada dress code sesama fans ke untuk hari konsert tersebut? Dia bersyukur sangat dengan semangat Malaysian Teumes. 

Masa konsert pula Hyunsuk terkejut dengan energy Teumes sebab suara kuat sangat sampai tembus masuk dalam in-ear diorang! Hyunsuk kata TREASURE ada mindset 'buat yang terbaik walaupun rasa nak mati' tapi masa konsert tu diorang tak nak tunjuk keadaan penat sangat atas stage kepada peminat tapi TREASURE minta maaf sangat sebab tak dapat buat yang terbaik. TREASURE minta maaf sangat untuk perkara ni. 

Kalau boleh memang nak buat yang terbaik tapi Stadium Malawati tu panas sangat even masa rehearsal pun semua member berpeluh teruk sangat. Hyunsuk kata lepas konsert tamat, nanti akan nampak dalam T-Map pasal tu jadi dia minta maaf sebab TREASURE tak mampu buat sehabis baik sebab panas. 

'why are you guys sorry? we’re the one who should be sorry, we should have been more professional about this;; the members felt really sorry to the fans because of this too, so if they talk about it, please comfort them~🥺' - Hyunsuk

Anyway Hyunsuk bagitahu masa dia perform lagu Boy di Hello Asia Tour Kuala Lumpur, dia sengaja naikkan key untuk part ' Da piryo eobseo nawa soneul jabgo ruuuun!' sama-sama dengan Jeongwoo. Kalau keadaan tekak Hyunsuk okay sepanjang tour, dia plan nak maintain guna key tu sepanjang tour sampai habis. 

Proud to know Malaysia unlock new Hyunsuk's ability in performing on stage. 

Yoshi pula bagitahu dalam live yang Malaysia tersangatlah panas. Dia ingat nanti okay lah tu sebab ada angin juga tapi lepas perform lagu Jikjin (which is still the opening song), dia berpeluh banyak sangat. Kalau ikutkan Yoshi bukan jenis yang kuat berpeluh tapi dekat Malaysia dia kena touch up make-up dia sampai stylist diorang terkejut. Makin bertambah panas masa persembahan VolKno sebab ada api... Yoshi nak tanggalkan sebelah je jaket yang dia pakai untuk persembahan tu tapi disebabkan terlalu panas dia macam 'ah lantaklah' dan campak jaket tu ðŸ˜‚

‘I’m leaving after receiving much energy from Malaysia too🔥 teumes and us give positivity and energy to each other, and I think (our relationship) is going to stay strongly like this for a long time. I’m always thankful and since I’m receiving this much love every time, I won’t take it for granted and will do my very best while being grateful ♥️ thank you.’’ - Doyoung




Thank you Kuala Lumpur - Jeongwoo

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.